و تو خدایی می کنی

ای خدا تمام بندگانت را به من بده
و چشمانت را ببند
می خواهم سرنوشت عاشقی ها را رقم بزنم
همه را کنار هم بگذارم
همه را بهم برسانم
سفر را حذف کنم
دوری را محو
شعر را می خواهم آزاد کنم
استعاره و کنایه و کلمه را تمام کنم
به تن زن شیر بریزم و عسل
به تن مرد جوی های روان
این را به آن بریزم
آن را درونش بازی دهم
تو فقط چشمانت را ببند
و همه را به من واگذار کن
آغوش را سوگند می کنم
هم آغوشی را عبادت
و تو خدایی می کنی
بر جهانی پر از عاشقان رسیده

رنا التونسی شاعر مصری
مترجم : بابک شاکر

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد شیرین زاده یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 06:57 http://m-bibak.blogfa.com

از باران

بوی نمش می ماند

از تو

خاطره هایت ...


((محمد شیرین زاده))

همیشه
نداشته هایمان را بیشتر دوست داریم
مثلا
همین دوستت دارم هایی
که تو
هیچ وقت
نمی گویی به من
نمی دانی چقدر دوست شان دارم

بهنام رحبی فر


ممنونم از شما که مرا به خوانش دیگر از سروده های خودت سهیم کردی محمد عزیز
مانا باشی
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده جمعه 19 شهریور 1395 ساعت 09:09 http://m-bibak.blogfa.com

شاید روزی اگر می آمدی

شعر هایم دیگر

رنگ دلتنگی نداشت

شاید این بغض فروخورده

دیگر از باران

تمنای هم آوازی نداشت

شاید روزی اگر می آمدی

زندگی دیگر

روز های تکراری نداشت

دیگر از فردا

طلوع صبح

رنگ تنهایی نداشت ...



((محمد شیرین زاده))

شعر جدیدم تقدیم احمد عزیزم

من از تمام این دنیا
عشق می‌خواهم وُ مستی شعر
گل‌های شمعدانی پشت پنجره
و لبخندهای تو
که تکثیر می کند عشق را به بی نهایت.
اما نه
من از تمام این دنیا
آسمانی می خواهم آبی
و هوایی که در آن
پر باشد از عطر نفست
همین که باشی
برای من کافی‌ست

سارا قبادی


ممنونم شاعر بارانی ازشعر بسیار زیبایی که سرودی و به من هدیه دادی
موفق باشی
با مهر
احمد

زهرا پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 11:38 http://book-music-movie.blogsky.com/

عالی بود.
دوست داشتی به منم سری بزن خوشحال می شم.

از حضور صمیمانه ات سپاسگزارم بانو زهرا عزیز
حتمن به شما سر خواهم زد
با مهر
احمد

زنی در آستانۀ خویشتن پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 11:14 http://faslesardeman.blogsky.com

من درکدامین هزاره زیسته ام
که دستانم
بوی تاریخ می دهند
و در آغوشم کبوترهای اساطیری لانه کرده اند

من درکدامین هزاره زیسته ام
که بوی گلهای جاودانی
از هوای گیسوانم می طراود
و درعمق چشمان اثیری ام
هزاران هزار فرشته به تماشای بهارنشسته اند

من درکدامین هزاره زیسته ام
که جلوۀ طاووسِ هزارنقش " تمدن" نمی فریبد مرا
وقتی که رد پای ناسازش را
در سقوط انسانیت می بینم
و هبوط عشق بر زمین ابتذال

من درکدامین هزاره زیسته ام
که هر روز درحیرتی فزاینده
به مردمی می نگرم
که انقراض ایمان را جشن می گیرند
و شکوهِ دروغ را می ستایند
و برای توجیه شهوت هایشان
نام عشق را یدک می کشند...

من در کدام ویرانه ی باستانی جا مانده ام؟!

من پشیمان نیستم
از من ای محجوب من با یک من دیگر
که تو او را در خیابان های سرد شب
با همین چشمان عاشق باز خواهی یافت
گفتگو کن
و به یاد آور مرا در بوسه اندهگین او
بر خطوط مهربان زیر چشمانت

فروغ فرخزاد


ممنونم از حضور صمیمیتون و شعر بسیار زیبایی که نوشتید دوست گرامی
با مهر
احمد

دلارام سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 07:51

من رسول مهربانیم !!!
از سرزمین غربت ...
با بغضی به وسعت ‍
عریانی شقایق ها ...
با کو له باری از
آرزوهای محال ...
رسالتم عشق است ...
رسولی ام بی کتاب
بر مردمانی که
بویی نبرده اند از احساس ...
این را خوب میدانم
ایمانی در کار نیست ...
بی یاور ترین رسول ،
شاید برازنده من باشد...
آری من رسول مهربانیم...
کو کسی که یاری ام کند
دستم بگیرد ...
راهی معراجم کند ...
فرشته ی وحی من کجاست؟
دلتنگ صدای بال عشقم و
مرثیه خوان
بر دل تاریک این مردمان ...
.
.
پ ن : افسوس که ندانستند
عشق نام دیگر خداست...

وحید خانمحمدی

به خواب من بیا
انتقام بگیر از سینه به دردآلوده ام
از زخمی که بیداری به چشمهایم می زند
از داغی که کابوس نبودنت بر دل شبهایم گذاشته
انتقام بگیر از عشق
از این حسرت خاموش
از این انتظار تلخ
از این خواب آلودگی زهرآگین روزهای بی تو
انتقام بگیر از من
از کسی که تا مرز ناممکن ها فرو پاشید
از این سقوط
از این واماندگی

نیکی فیروزکوهی


ممنونم از حضور صمیمانه تون و شعر زیبایی که نوشتید خانم دلارام عزیز
مانا باشید
با مهر
احمد

دلارام سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 07:32

سلام

وتو خدایی میکنی بر جهانی پر از عاشقان رسیده...

چقدر زیبا بود.... سر صبح با خوندن اشعاری ناب .....
مرسی انتخابی زیبا بود

سلام دوست عزیز
خوشحالم که صبح خود را با اشعار وبلاگ من شروع کردید
امیدوارم که انتخاب های مرا دوست داشته باشید
موفق باشید
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 06:46 http://m-bibak.blogfa.com

عاشقانه نابی بود درود

از لطف و نگاه صمیمانه ات ممنونم دوست عزیز
مانا باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.