تو اینجا نیستی

تو اینجا نیستی
و گم شده ای
اما هنوز لبخندت اینجاست و
روی صندلی روبرویم نشسته است

تو اینجا نیستی
اما بعد از تو
رنگ گیسوانت
تن صدایت و
بوی تن ات را
برای تنهایی و اتاقم جا گذاشته ای

تو این جا نیستی
اما آنکه
در این خانه و
روی پاشنه ی در و
در بستر و
در خواب با من است
مرا
صورت عشق تو
تنها نمی گذارد

شیرکو بیکس

مترجم : مختار شکری پور

نظرات 4 + ارسال نظر
هانی سه‌شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 08:05 http://hanihastam.persianblog.ir

فراوان درود

ممنونم هانی جان
خوشحالم که اینجا می بینمتون
موفق باشید
با مهر
احمد

دلارام جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 18:17

در می زنم
اسمت را با صدای بلند صدا
شمعی روشن می شود و
کبریتی خاموش

- به سرزمین زنده به گورها خوش آمدید -
می خندم
و رنگ لب هایت از ارتفاع ترس می پرند
گریه می کنم
و دوحفره ی چشم هایت از هرحسی خالی می شوند

من به این جهان مرموز مشکوکم
به این دیوارها
که سد راه جریان زندگی شده اند

تاریکی
رویاهایم را شلاق می زند
خون رد می کشد
برسینه ی
دیوار
ترک می خورد
و دری که می شکند یعنی
من به جهانِ تا ابد فکر کرده ام

تکان بخور
تا مرگ بی وجودتر از آن بشود
که وجود کسی را انکارکند
تکان بخور
تا این جهان
به فصلی که برای هستی تو ساخته ام
واکنش نشان بدهد



منیره حسینی

بانویم
تو خلاصه ی تمام شعرهایی
و گلِ سرخی برای تمام آزادی ها
کافی ست که اسمت را زمزمه کنم
تا پادشاهِ شعر شوم
و فرمانروایِ واژه ها
کافی ست زنی چون تو عاشقم شود
تا به کتاب هایِ تاریخ پا بگذارد
و پرچم ها برایش بر افرازند

نزار قبانی
مترجم : آرش افشار

سه نقطه های دلم ... چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 13:19 http://noghtehchinhayedelam.blogfa.com/


..................................................
عاقلانه کنار گذاشتمت
اما هر بار که
مژه ای می افتد
روی گونه ام
بی اختیار
تو را آرزو می کنم...
مثل بعضی صبح ها
که یادم می رود نیستی
وَ بلند می گویم:
صبح به خیر...

مینا آقازاده

ما
نمی دانستیم
چه کسی برای پروانه‌ها
پیراهن بنفش می‌دوخت
و کدام نگاه
آیینه را می‌شکست
تور سپیدت را
به دریای سیاه بینداز
ماهی‌های آزاد، خودشان را
به چشم‌های من
خواهند رساند

لیلا محمودی

کاکتوس سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 00:05

ساعت مچی ام روبه رویم نشسته است
گویا او هم منتظر است
زمان می گذرد
و من و او
ثانیه ثانیه امدنت را شماره می کنیم
کاکتوس

شعرهای انتخابی ایندفعه فوقالعاده بودن
به دلم نشست
یه دنیا ممنون

نه نثر ، نثر خواهد بود
و نه شعر ، شعر
اگر آهسته
در گوشم بگویی
دوستت دارم

محمود درویش


خواهش میکنم کاکتوس عزیز
خوشحالم که شعرهای این هفته را دوست داشتی
از اینکه هر هفته مرا همراهی میکنی سپاسگزارم
مانا باشی
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.