فریب

برای امشب سیبی گاز زده ام
مرا به زمین نخواهند برد
در ملکوت خواندم نوشته بود جهنم را به من خواهند داد
من اما گاز زدم واینبار فریب تو را خوردم
چه باشکوه فریب تورا خوردم
حالا نوبت توست
تو باید گاز بزنی این سیب شیرین را
نترس
بهشت را به تو خواهم داد
من مثل توشیطان نیستم
بهشتی که گرم است وآتشین
بهشتی که عمق دارد
وتو را با خودش خواهد برد
بیا گاز بزن این سیبهای لعنتی را
که دردست گرفته ای ومی چرخانی
من را به جهنم خواهند برد
وتو بهشتی خواهی بود
ازهمین لحظه ی ناب

جماته حداد
مترجم : بابک شاکر

نظرات 8 + ارسال نظر
سپیده متولی چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 20:06 http://www.sepideh-motevalli.blogsky.com

هیچکس حاضـر نشد این قصـه را باور کند
جای من باشد، دو روز از زندگی را سر کند

در مسـیـر بـاد پـایـیـزی شکفـتـم! لاجـرم
میـرسد از راه تا این غـنـچـه را پـرپـر کنـد

تـک درختـی بـودم و هر کاروانـی که رسید
خـستـگـی آورد بـلـکـه در کـنــارم در کـنـد

بـارگــاهـی در مـیـان مـردمـی غـم پــرورم
هرکسی آمـد، فقـط آمد که چشمـی تـر کند

عـشـق لازم بـود، امـا دیـر فـهـمـیـدم هـوا
مـی تـوانـد آتـشـی را بـاز شعـلـه ور کـنـد

می کشـم در آینـه خود را در آغوش خودم
می تواند این هـم آغوشی مـرا بهتـر کنـد؟!


"پـیـمــان بـرنــا"

تا این عقیق انگشت مرا شاید
نام تو را نشاندم بر آن
می بینمت
با خدنگ قامت
و کلام پر بار
در هفت شهر
شب همه شب هفت بار
مهر مهر تو را به تماشا می نشینم
مرا به چنین روزی بار دادی
هان !
درنگم چیست که تکیه بر این خاتم دارم

فرخ تمیمی

کاکتوس دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 21:29

وقتی می یام میبینم در پاسخ دوستان پاسخی نذاشتید دلم میگیره
خوشحالم که بهتر شدید
ایشالا همیشه سالم و شاد باشید

سلام دوست عزیز
از صمیم قلب از لطف شما سپاسگزارم
من با دعای خیر شما عزیزان بهتر شدم
امیدوارم شما نیز همواره شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

دلارام یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 17:53 http://bargahedel49.blogfa.com

ادم بدون عشق نمی تواند زندگی کند
این را من میدانم
این را نه از کسی شنیده ام
ونه در جایی دیده ام تا
به یادم مانده باشدو
این را از وجود خودم،با وجود خودم
از عمری که تباه کرده ام فهمیده ام.
نه!
ادم بدون عشق نمی تواند زندگی کند...

کلیدر /دولت ابادی

سر خسته‌ام را بر دو بالشت می‌گذارم
و به تمام مخلوقات روز التماس می‌کنم
بگذارند بخوابم.
نیمه شب است، اما آنجا که تویی
باید سحر باشد.
ضربان نبض پرشتاب‌تر از نور سفر می‌کند.
تو بر کدام سو سر گذارده‌ای؟

حس می‌کنم دست راستم
پناه صورت توست؛
لبخندت، لبخند آشنایی ست
که اگر قرار باشد به جنگ بروم با خود می برم.

حالا دوباره مثل روزی که یکدیگر را دیدیم
خوشبختم
نمی‌دانم جوانم یا پیر
اما سر بی‌آشیانه‌ام کنار سر توست
بر یک بالشت.

شریف الموسی
ترجمه : آزاده کامیار

دلارام یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 17:48 http://bargahedel49.blogfa.com

سلام جناب زیادلو

پاسخگویی به کامنتهای دوستان نشانه بهبودی وسلامتی شما دوست عزیز است واز این بابت می گویم خدا رو شکر که بهترید

اشعار زیبایتان را خواندم البته همان چند روز پیش خواندم ولذت بردم وامروز دوباره دارم انتخابهایتان را زمزمه میکنم
زیبا هستند همه انها

سلام خانم دلارام عزیز
خدا را شکر با دعای خیر دوستان بهتر شدم
از اینکه وقت میگذارید و اشعار هفتگی را می خوانید و با کامنت های زیبایتان مرا همراهی میکنید کمال تشکر را دارم
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

هانی جمعه 4 دی 1394 ساعت 07:51 http://hanihastam.persianblog.ir

سلام
دست مریزاد!
شعرها عالی‌ان. من معمولن میخونم وبلاگ شما و بعضی وقتا با لینک به وبلاگتون، مطالب رو توی وبلاگم میذارم.
سپاس از شما

سلام دوست گرامی
ممنونم که به وبلاگم سر میزنید
خیلی خوشحالم که شعرهای انتخابی ام را می پسندید
از لطف و محبتتون سپاسگزارم
مانا باشید
با مهر
احمد


........................................................................
ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﻢ !
ﻭﻟﯽ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ:
ﺣﻮﺍ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺳﯿﺐ ﺭﺍ ﺗﻌﺎﺭﻑ ﮐﺮﺩ !
ﻭ ﭼﺮﺍ ﺁﺩﻡ ﺧﻮﺭﺩ ؟؟ ﻋﺎﺷﻖ ﺑﻮﺩ ...
ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﻢ !
ﺍﻣﺎ ...ﺣﻮﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺑﻮﺩ .
ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﻣﻔﺖ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩ....
سیب هنوز هم شیرین است
هنوز هم آدم , بهشت را به لبخند حوا می فروشد،
فقط اگر حوایش.... هوایش را داشته باشد............
و تو ای آدم , اگر " حوایی " داری هوایش را داشته باش ...

شعرها
بودنشان را مدیونِ نبودنِ تو اند
تو که هستی
زندگی که خوب است
شعر از لبِ شاعر چنان می افتد
که غذا از دهان
که برگ از درخت
که کسی از چشم کس

مهدیه لطیفی


با درود فراوان از شما بابت وقتی که گذاشتید و شعرها را خواندید دوست عزیز
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

نیلوفر سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 16:39

سلام احمدآقای عزیز
امیدوارم یلدای زیبایی رو سپری کرده باشید..انتخابها همچون همیشه بسیار دلنشینند و زیبا..
ممنونم از حسن انتخابتون
آرزومند سلامت و توفیق روزافزون شما

گردشِ ســـال
فقط یک شبِ یلدا دارد
من بــدونِ تو اما
هــزاران شبِ یلدا دارم

نسترن وثوقی


سلام خانم نیلوفر عزیز
امیدوارم خوب باشید
دوست عزیز من نیز امییدوارم که شب یلدا خوبی را پشت سر گذاشته باشید خوشحالم که انتخاب های مرا دوست داشتید در ضمن بابت کامنت های بی جواب تان از شما پوزش میخواهم
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 15:43 http://m-bibak.blogfa.com

درود بر جناب زیادلو خسته نباشی

اشعار شاعران عرب و بیشتر بذاری ممنون میشم

سلام دوست عزیز
حتمن در آینده از اشعار شاعران عرب بیشتر استفاده خواهم کرد
موفق باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.