محبوب من باید مردها را بشناسی

تورادوست دارم
این دوست داشتن را نمی دانی
ونمی خواهی بدانی که این دوست داشتن چگونه است
محبوب من
باید مردها رابشناسی
مردان موجوداتی هستند عرفانی
آویزان گیسوان زنی راز آلود
مردان اهل هیچ قبیله ای نیستند
قبیله شان زنانی دارد با چشمانی کشیده وسیاه
تنها وقتی می جنگند
که زنی چشم انتظارشان باشد
برای زنی می میرند
برای زنی شهادتین می گویند
برای زنی به زندان می روند
برای آزادی انقلاب می کنند
نام آزادی را زنی می گذارند که برهنه می رقصد کنارشان
برای زنی دفن می شوند
وبرای زنی تمام می شوند
مردان چنین موجوداتی هستند
که نمی شناسی

مجدی معروف
مترجم : بابک شاکر

نظرات 11 + ارسال نظر
سپیده متولی یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 13:11 http://www.sepideh-motevalli.blogsky.com

ﺧﻨﺪﻳﺪ ﻭ ﺩﻝ ﺍﻓﺘﺎﺩ ، ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻧﻮﺳﺎﻧﺶ / ﺻﺪ ﻏﻨﭽﻪ ﻏﺰﻝ ﺩﺍﺷﺖ ، ﺗﺐِ ﭘﺮﻫﻴﺠﺎﻧﺶ / ﻭﺍ ﺷﺪ ﮔﻞ ﻣﻮﻫﺎﺵ ، ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﻦ ﺍﻣﺸﺐ / ﺣﺒﺲ ﺍﺑﺪﻱ ﺧﻮﺭﺩ ، ﻏﻤﻢ ﺩﺭ ﺿﺮﺑﺎﻧﺶ / ﻧﺒﺾ ﻫﻮﺳﺶ ﺭﻳﺨﺖ ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺛﺎﻧﻴﻪﻫﺎ ﺗﺎ... / ﺳﺮﮔﻴﺠﻪ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻏﺰﻝ ﺍﺯ ﺷﺮﺡ ﺑﻴﺎﻧﺶ / ﺑﺎ ﺧﻠﺴﻪﻱ ﻳﻚ ﺑﻮﺳﻪ ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﺩ ﺭﻫﺎ ﻛﺮﺩ / ﺁﻭﺭﺩ ﻣﺮﺍ ﺗﺎ ﮔﺲ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺩﻫﺎﻧﺶ / ﻫﻲ ﻛﺎﻡ ﮔﺮﻓﺖ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻭ ﻫﻲ ﻛﺎﻡ،ﻛﻤﻲ ﺑﻌﺪ... / ﺧﺎﻛﺴﺘﺮ ﻣﻦ ﺑﻮﺩ ، ﺩﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻟﺒﺎﻧﺶ / ﻳﻚ ﺯﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮﺧﻨﺪﻩﺍﺵ ، ﺍﻧﮕﺎﺭ ﻛﻪ ﻣﻲﺭﻳﺨﺖ / ﺩﺭﺩ ﻭ ﻏﻢ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﻣﺮﺍ ، ﺩﺭ ﭼﻤﺪﺍﻧﺶ.../"ﻫﺎﺩﯼ ﻧﮋﺍﺩﻫﺎﺷﻤﯽ"

روزی که
نفس های تو
کنار نفس های من برقصد
به تولدی دیگر پاسخی خواهم داشت
و آنگاه که به زیباترین حس جهان
دستهایمان را در هم فشرده ایم
دوستت دارم را ، آرام آرام
در گوش تـــو خواهم خواند
چشمهایت را ببند
آغوشی از آن دورها
برایت هدیه آورده ام

امیر اسدنسب


ممنونم از حضورتان خانم متولی عزیز
با مهر
احمد

زهرا پنج‌شنبه 9 مهر 1394 ساعت 14:22

مراقب خودتون باشید. براتون آرزوی سلامتی کامل دارم.ممنون که به یاد ما خوانندگان وبلاگ تون هستین.

فیونا چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 01:03

خورشیدکه باشی...
هرروز می آیی و میروی,
منظم ودقیق...کسی قدر تورا نمیداند!
درحضورت سایبانی جستجومیکنند,
سایه را می پسندند و بر تو ترجیح می دهند...
با آنکه؛
تمام وجود و هست آن سایه از توست...
تمام زندگیشان را از تو دارند اما از تو روی بر میتابند!
ولی ماه که باشی,
یک شب هستی ویک شب نیستی,
گاهی کامل و گاهی ناقص...
همه شیفته ات میشوند,
برایت می سرایند,
عزیزمی شوی,
حال آنکه ماه هم
نور و زیباییش را از تو دارد...

خورشید باش,
حتی اگر همه تو را نخواهند...
معدن نور,
معدن بخشش,
بگذار تا همه فکرکنند
تکراری بودن وظیفه توست,
...اما بازهم خورشیدباش

تقدیم به احمد عزیزم که معدن عشق و نور و مهربانی است
با احترام فیونا.....

ویدا سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 16:14

در معـرض دریای آتش
زمانه شعله ور می شـد،زمیـن و آسمان می سوخت
شب از تنهایی خود ،کهکشان در کهکشان می سوخت

چنان در معـرض دریای آتش ، عاشـقان بودنند
که از هُرم نگاه عشق، مغز استخوان می سوخت

چنان می سـوختم در خـود که در آن بـرزخ وحشی
عرق می ریخت روح من ، زبانم در دهان می سوخت

در آن شب، گیسوان آتش از عمق سیاهی ها
رها می گشت در باد و تمام گیسوان می سوخت

چه شب ها شانه هایـت، تکیه گاه غـربت مـن بود
میان شعله ها،آن شانه های مهربان می سوخت

عطـش بود و غریبـی بود و آتش در میان می ریخت
تمام من، تمام من در آن شب بی امان می سوخت !
# یدالله گودرزی

مانا دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 11:49 http://mana1390.blogfa.com

لذت بردم از سایت قدمی ات به این جا هم آمدم همجنان زیبا بودی و پر احساس.
سپاس

مهدخت شنبه 4 مهر 1394 ساعت 20:54

درود برشما احمد عزیز
حالتون چطوره؟ بهترین ؟چه قدر اینجا رو چک کردم تا شاید مطلب جدید گذاشته باشین...
خوشحالم که هستین و بی اندازه مشتاق شنیدن خبر سلامتی کامل تون

دلارام شنبه 4 مهر 1394 ساعت 15:39 http://banooyebeheshteman2.blogfa.com

محبوبم!!
دوستت دارم
تو را که از هیچ قبیله ای نیستی
ودر تمام قبایل هستی!
به نام قانون عشق
تو را از تو میربایم
تا مال من شوی و
چون شرابی بنوشمت و
سر مست وجود تو شوم!!!

دلارام

دلارام شنبه 4 مهر 1394 ساعت 13:49 http://banooyebeheshteman2.blogfa.com

سلام جناب زیادلو

از به روز شدن اینجا واز دیدن حضور دوباره شما واقعا خوشحال شدم

امیدوارم رفع کسالت شده باشه و صحت وسلامتیتون برقرار باشه

انتخاب اشعارتون هم مثل همیشه زیباو دلنشین است بزرگوار

موفق وشاد باشید

دادا شنبه 4 مهر 1394 ساعت 13:43


خوشحالم که دوباره میبینمت
امیدوارم هر چه زودتر خوبه خوب بشوی
شاد باش و دیر زی

نیلوفر شنبه 4 مهر 1394 ساعت 11:29

احمد آقای عزیز سلام
امروز چه روز زیباتریه برای من با دیدن پست های دلنشین شما..
فقط میتونم بگم ممنون که هستید...
با آرزوی سلامتی و توفیق شما

می گفتند
تنها چیزی که همه ی دردها را
دوا میکند عشق است ...
پیدابود که هنوز
مبتلا نشده بودنند !!

رومن گاری

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.