جهان زنانه

همه مردان به راحتی خواب می روند
این خلقت ایشان است
در خواب انقلاب می کنند
در خواب کودتا می کنند
در خواب برهنه می شوند
و با زیباترین زنها هم خوابه می شوند
واینگونه جهان مردانه را آشوب فرا کرفته
جهان زنان لب دارد
لبی که آغاز نوشیدنی مقدس است
لبی که اعلامیه جهانی عاشقی ست
چشمان زن بیدار است
به سینه هایش ناقوس عبادت آویخته است
جهان زنانه خواب ندارد
جهنم است
گرم و سوزان
جهان زنانه کبوتر های سفید دارد

جمانة حداد
ترجمه : بابک شاکر

نظرات 2 + ارسال نظر
بتول شنبه 6 تیر 1394 ساعت 10:56

رقیب من !
تو می دانی
آن نازنین یارت
ــ عشق نافرجام من ــ
هر نیمه شب در خواب من پرسه می زند ؟!
که هر شب سر همان قرار همیشگی
می آید و من از ترس خیانت از خواب می پرم ؟!



از : م . محمدی مهر

تو شبیه پرستوها هستی
وقتی با کوچ بی هنگامی بهار را به خانه ام می آوری
وقتی با کوچ بی هنگامی بهار را از خانه ام می بری

بخوان
با هر هجایی که عاشقانه تر است
آهنگین تر است
و واجهای صمیمی تری دارد

بخوان
حتی اگر شده اندازه ی پنجره ای
که بیش از حوصله ی بهار بسته مانده است
آنقدر بسته مانده است
که نامش را گذاشته اند دیوار

لیلا کردبچه

ممنونم از حضورتون خانم بتول عزیز
با مهر
احمد

بتول شنبه 6 تیر 1394 ساعت 10:52

ای تمام عمر من
خوابی پر از
شیرین ترین رویاهایم,
خواب آغوش تو را دیدم ...
دیگر هوای خوابم, آلوده ی
من و توست.


حسینی

می ترسم باور کنم
زیبایی دست های تو را
وقتی شاپرک های کوچک را
برمی دارد به موهایم می زند
وقتی با من حرف می زند
بی صدا
بی صدا
بی صدا
می ترسم
وقتی دست هایت
مثل دو قایق بی قرار محاصره ام می کنند
و دیگر فرقی ندارد
به کدام سمت می گریزم ؟
اگر تو را باور کنم
مثل ماهی کوچکی در اقیانوس گم
می شوم
نمی توانم بگویم دوستت دارم

فرناز خان احمدی

مرسی از شعری که نوشتید دوست گرامی
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.