تو را دوست دارم

تو را دوست دارم
مانند هرچیزِ باارزش و پنهانی
که باید
مخفیانه دوست داشت
درست مابینِ سایه و روح

تو را دوست دارم
مانند بوته‌ای گل
که هرگز شکوفا نمی‌شود
اما نورِ گل‌هایی ‌پنهان را
در خود حمل می‌کند
و به لطفِ عشقِ تو
عطرش
برخاسته از زمین
در وجودم‌
پنهان
زندگی می‌کند

تو را دوست دارم
بی‌آن‌که بدانم
چگونه از کی و از کجا

تو را دوست دارم
بی‌هیچ پیچیدگی ، بی‌هیچ غرور

تو را دوست دارم
چون راهِ دیگری نمی‌شناسم
تنها می‌دانم
نخواهم بود
اگر تو نباشی

آن‌چنان نزدیکی
که دست‌هایت بر سینه‌ام
گویی دست‌های من‌اند
تو چشم‌هایت را می‌بندی
این من‌ام که به خواب می‌روم‌

پابلو نرودا
مترجم : مرجان وفایی

نظرات 2 + ارسال نظر
Jawad دوشنبه 17 آبان 1400 ساعت 07:50

احمد عزیز، خسته نباشید. بابت اشتراک گذاری شعرهای زیبا ازت سپاسگذارم. سبزباشید. جواد

سپاس از مهر و محبت شما دوست عزیز
خوشحالم که شعرهای وبلاگم را دوست دارید
مانا باشید
با مهر
احمد

Manizheh جمعه 23 مهر 1400 ساعت 22:38 http://engmoochesh95.blogfa.com/

سلام و عرض ادب

آدینه بخیر و خوشی

بسیار عالی

هفته بسیار خوبی رو براتون آرزومندم

سلام دوست گرامی
ممنونم از همراهی همیشگی تون
و از وقتی که می گذارید و شعرهای انتخابی را می خوانید
مانا باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.