زیبای من

زیبای من
چشمان تو برای صورت‌ات‌ بسیار بزرگ است
چشمان تو برای زمین بسیار بزرگ است

سرزمین‌هایی است
رودخانه‌هایی است
در چشمان تو
از میان آن‌ها می‌گذرم
آنها دنیا را روشن می‌کنند
و من از میان آن می‌گذرم
زیبای من
 
زیبای من  
سینه‌هایت چون دو قرص نانی است
ساخته از خاک گندمین‌ و ماه طلایی
زیبای من

زیبای من
کمر تو
که دستان من شکل رودخانه به آن بخشید
تا هزاران سال از میان تن تو جاری شود
زیبای من

زیبای من
چیزی مانند تن تو نیست
شاید زمین  
در نقطه‌ای پنهان  
کژتابی‌ و عطر تن تو را داشته باشد  
شاید در جایی
زیبای من

زیبای من زیبای من
صدای تو ، پوست تو ، ناخن‌های تو
زیبای من ، زیبای من
وجود تو ، روشنایی تو ، سایه‌ی تو  
زیبای من
همه مال منند‌ ، زیبای من
همه مال منند‌ عزیز من
و زمانی که راه می‌روی یا می‌آسایی
زمانی که نغمه سرمی‌دهی یا می‌خوابی
زمانی که در رنجی یا رؤیا
همیشه
زمانی که نزدیکی یا دور
همیشه
مال منی زیبای من
همیشه

پابلو نرودا
مترجم : احمد پوری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.