دلم می خواست

دلم می‌خواست
ده ‌هزار کتاب خوانده بودم
تا می‌توانستم
سخن زیبایی بگویم به تو
در این لحظه

اوغوز آتای
مترجم : علیرضا شعبانی

نظرات 2 + ارسال نظر
Manizheh شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 19:53 http://engmoochesh95.mihanblog.com/

دارم سخنی با تو و گفتن نتوانم
وین دردِ نهان سوز نهفتن نتوانم

تو گرمِ سخن گفتن و از جامِ نگاهت
من مست چنانم که شنفتن نتوانم

شادم به خیالِ تو چو مهتابِ شبانگاه
گر دامنِ وصلِ تو گرفتن نتوانم

با پرتوِ ماه آیم و چون سایه ی دیوار
گامی ز سرِ کوی تو رفتن نتوانم

دور از تو، منِ سوخته در دامنِ شب ها
چون شمعِ سَحَر یک مژه خفتن نتوانم

فریاد ز بی مهری ات ای گل که درین باغ
چون غنچه ی پاییز شکفتن نتوانم

ای چشمِ سخن گوی تو بشنو ز نگاهم
دارم سخنی با تو وگفتن نتوانم

محمدرضا شفیعی کدکنی



سلام و عرض ادب

مثل همیشه عالی

موفق باشید

باز آی دلبرا که دلم بی قرار توست
وین جان بر لب آمده در انتظار توست

در دست این خمار غمم هیچ چاره نیست
جز باده ای که در قدح غمگسار توست

ساقی به دست باش که این مست می پرست
چون خم ز پا نشست و هنوزش خمار توست

سیری مباد سوخته ی تشنه کام را
تا جرعه نوش چشمه ی شیرین گوار توست

بی چاره دل که غارت عشقش به باد داد
ای دیده خون ببار که این فتنه کار توست

ای سایه صبر کن که برآید به کام دل
آن آرزو که در دل امیدوار توست

هوشنگ ابتهاج


با درود و سپاس بیکران از حضورتون و شعر زیبایی که نوشتید دوست بزرگوار
مانا باشید
با مهر
احمد

کوثر شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 11:26

#الدیمقراطیة

لیستِ الدّیمقراطیةُ
أنْ یقولَ الرّجلُ رأیَه فی السّیاسةْ
دونَ أنْ یعترضَهُ أحَدْ
الدِّیمقراطیةُ أنْ تقولَ المرأةُ
رأیَها فی الحُبِّ..
دونَ أنْ یقتُلَها أَحَدْ!! .
:
#دموکراسی

دموکراسی این نیست
که مردی نظر سیاسی اش را بگوید
وبه او اعتراض نشود،
دموکراسی حقیقی آن است
که زن نظرش را درباره ی عشق بگوید،
بدون اینکه کشته شود!

#سعاد صباح ترجمه #دکتر_یدالله_گودرزی

نگران نباش شیرین ترینم
تو در شعر من و کلمات من هم هستی
تو ممکن است با گذشت سال ها مسن شوی
اما در صفحه هایی که نوشته ام
همیشه جوان خواهی ماند

نزار قبانی
مترجم : عباس پژمان


سپاس از حضورتون و شعر زیبایی که نوشتید
موفق باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.