چشم به راهت خواهم ماند

پس چشم به راهت خواهم ماند
همچون خانه ای متروک
که بیایی و در من زندگی کنی
که بیایی و
پنجره هایم دیگر درد نکشند

پابلو نرودا
ترجمه : بابک زمانی

نظرات 2 + ارسال نظر
محسن حسینخانی پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1399 ساعت 18:22

درود بر شما

ممنونم از همراهی تون دوست گرامی
مانا باشید
با مهر
احمد

Manizheh دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 ساعت 21:57 http://engmoochesh95.mihanblog.com/

نه دل آزرده ، نه دلتنگ ، نه دلسوخته ام
یعنی از عمر گران هیچ نیندوخته ام

پاسخ ساده من سخت تر از پرسش توست
عشق درسی است که من نیز نیاموخته ام

روسیاه محک عشق شدن نزدیک است
سکه قلب زیانی است که نفروخته ام

برکه ای گفت به خود ، ماه به من خیره شده است
ماه خندید که من چشم به خود دوخته ام

شده ام ابر که با گریه فرو بنشانم
آتش صاعقه ای را که خود افروخته ام

"فاضل نظری"







سلام و عرض ادب

بسیار عالی

همه ی شعرهای انتخابی عالی و بی نظیر هستند ، دست مریزاد

مگذر از من ای که در راه تو از هستی گذشتم
با خیال چشم مستت از می و مستی گذشتم

دامن گلچین پر از گل بود از باغ حضورت
من چو باد صبح از آنجا با تهی دستی گذشتم
من از آن پیمان که با چشم تو بستم سال پیشین
گر تو عهد دوستی با دیگری بستی گذشتم

چون عقابی می زنم پر در شکوه بامدادان
من که با شهبال همت زین همه پستی گذشتم

پاکبازی همچو من در زندگی هرگز نبینی
مگذر از من ای که در راه تو از هستی گذشتم

شفیعی کدکنی


با سپاس فراوان از حضور مداوم تون و شعر بسیار زیبایی که نوشتید بانو منیژه عزیز
خوشحالم که اشعار انتخابی را دوست داشتید
موفق باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.