لبت صریح‌ترین آیه‌ی شکوفایی است

لبت صریح‌ترین آیه‌ی شکوفایی است
و چشم‌هایت ، شعر سیاه گویایی است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت
چو قله‌های مه آلود ، محو و رویایی است

چگونه وصف کنم هیئت غریب تو را
که در کمال ظرافت ، کمال والایی است

تو از معابد مشرق زمین عظیم تری
کنون شکوه تو و بهت من تماشایی است

در آسمانه‌ی دریای دیدگان تو ، شرم
گشوده‌بال‌تر از مرغکان دریایی است

شمیم وحشی گیسوی کولی‌ات نازم
که خوابناک‌تر از عطرهای صحرایی است

نمی‌شود به فراموشی‌ات سپرد و گذشت
چنین که یاد تو ، زود آشنا و هر جایی است

تو باری اینک ، از اوج بی‌نیازی خود
که چون غریبی من مبهم و معمّایی است

پناه غربت غمناک دست‌هایش باش
که دردناک‌ترین ساقه‌های تنهایی است

حسین منزوی

نظرات 2 + ارسال نظر
ناهید دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 21:17 http://tabicaran.blogfa.com/

همه چیز ،
خاطره ،
گفتگوها ،
بوسه‌ها ،
هم‌آغوشی پیکرهای دلداده ،
همه چیز می‌گذرد!
ولی تماس ارواحی که یکدیگر را لمس کرده و در میان انبوه اشکال زودگذر یکدیگر را شناخته‌اند ‌هرگز زدوده نمی‌شود . . .

رومن رولان

از دست های تو
کارهای خارق العاده ای بر می آید
همانجا که هستی بمان
اجازه‌ بده شعرها از من برایت بنویسند
اجازه بده برایت بخوانم
تا چه اندازه‌ از بَدوِ دوست داشتنت
پیراهنِ فصل ها
زیباتر شده است
کنارِ لبانت، کناره می‌گیرم
وَ تمامِ حرف‌های دلم را
از دهان‌ات می‌شنوم
در فاصله‌ی پیشانیِ تو
تا سایه‌ات
جنگلِ سبزی‌ست
که پرنده‌های من
آنجا آرام می‌گیرند

سید محمد مرکبیان


با درود و سپاس فراوان از حضورتون دوست گرامی
مانا باشید
با مهر
احمد

Manizheh جمعه 9 شهریور 1397 ساعت 22:12 http://engmoochesh95.mihanblog.com/

در نوبتی دوباره دلت را مرور کن

از غم به هر بهانه ممکن عبور کن

گیرم تمام راه تو مسدود شد، بگرد؛

یک آسمان تازه و یک جاده جور کن


سلام و عرض ادب و احترام

خوشحالم دوباره توفیق خواندن اشعار زیبای وبلاگ مزین شما نصیبم شد تا دوباره در محضرشما بر نداشته های خود از باب مهر و محبت و کمال بهره مند شوم و کسب فیض نمایم.

امیدوارم همواره سربلتد ، پیروز و موفق باشید

از عشق دل افروزم ، چون شمع همی سوزم
چون شمع همی سوزم ، از عشق دل افروزم

از گریه و سوز من ، او فارغ و من هر شب
چون شمع ز هجر او ، می‌گریم و می‌سوزم

سیف فرغانی


با سلام دوست عزیز و فرهیخته ام
حضور شما دوستان عزیز همواره باعث دلگرمی و خوشحالی من می باشد و خدا را شکر می کنم شعرهای انتخابی ام را می پسندید در ضمن شما نسبت به من لطف دارید من کنار شما عزیزان تلمذ میکنم
مانا باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.