فصل رسیدن

تو بهار را دوست می داری
من پاییز را
زندگی تو بهار است
زندگی من پاییز

گونه ی سرخ تو
سرخ گل بهاری است
چشمان خسته ی من
آفتاب بی رنگ پاییز

اگر من گامی دیگر بردارم
گامی به پیش
در آستانه ی یخ زده ی زمستان خواهم بود

اگر تو گامی به پیش می آمدی
و من گامی واپس می گذاشتم
با یکدیگر به هم می رسیدیم
در تابستان گرم و مطبوع

شاندور پتوفی شاعر مجارستانی
مترجم : رسول تفضلی و آنگلا بارانی

نظرات 1 + ارسال نظر
منیژه شنبه 2 دی 1396 ساعت 11:35 http://engmoochesh95.mihanblog.com/

سلامم را تو پاسخ گوی، در بگشای
منم من ، میهمان هر شبت ، لولی وش مغموم

منم من سنگ تیپاخورده ی رنجور
منم دشنام پس آفرینش،نغمه ی ناجور

نه از رومم
نه از زنگم
همان
بیرنگ بیرنگم

بیا بگشای در ،بگشای ،دلتنگم
حریفا ، میزبانا ،میهمان سال و ماهت ،
پشت در چون موج میلرزد
تگرگی نیست، مرگی نیست،
صدایی گر شنیدی
صحبت سرما و دندان است

من امشب آمدستم وام بگزارم
حسابت را کنار جام بگزارم

چه می گویی که بیگه شد، سحر شد،
بامداد آمد؟

فریبت می دهد بر آسمان
این سرخی بعد از سحرگه نیست

حریفا! گوش سرما برده است این،
یادگار سیلی سرد زمستان است

........ مهدی اخوان ثالث........

دستانت را به من بده ، بخاطر دلواپسی
دستانت را به من بده که بس رویا دیده ام
بس رویا دیده ام در تنهایی خویش
دستانت را به من بده برای رهایی ام

دستانت را که به پنجه های نحیفم می فشرم
با ترس و دستپاچگی ، به شور
مثل برف در دستانم آب می شوند
مثل آب درونم می تراوند

هرگز دانسته ای که چه بر من می گذرد
چه چیز مرا می آشوبد و بر من هجوم می برد
هرگز دانسته ای چه چیز مبهوتم میکند
چه چیزها وامیگذارم وقتی عقب می نشینم ؟

آنچه در ژرفای زبان گفته می شود
سخن گفتنی صامت است از احساسات حیوانی
بی دهن ، بی چشم ، آیین های بی تصویر
به لرزه افتادن از شدت دوست داشتن ، بی هیچ کلام

هرگز به حس انگشتان یک دست فکر کرده ای
لحظه ای که شکاری را در خود می فشرند
هرگز سکوتشان را فهمیده ای
تلالویی که نادیدنی را به دیده می آورد

دستانت را به من بده که قلبم آنجا بسته است
دنیا در میان دستانت پنهان است ، حتی اگر لحظه ای
دستانت را به من بده که جانم آنجا خفته است
که جانم آنجا برای ابد خفته است

لویی آراگون
ترجمه : نفیسه نواب پور


با سلام و سپاس از همراهی صمیمانه شما و شعر بسیار زیبایی که نوشتید خانم منیژه عزیز
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.