از روی توست

لعنتی
چه چیز فوق العاده‌ای‌ست
دوست داشتن تو
تو عشق من ، دختر من
دوست من وُ مادر کوچک من هستی
جانم ، دردانه‌ام
قبل از دوست داشتنت
گویی نمی‌دانستم چگونه باید دنیا را دوست داشت
این شهر اگر زیباست
از روی توست
این سیب اگر خوشمزه است
از روی توست
این انسان اگر عاقل است
از روی توست

ناظم حکمت
مترجم : مجتبی نهانی

نظرات 2 + ارسال نظر
دلارام جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 18:22

نیم ساعت پیش،
عاشفت شدم.
تا برایم آواز بخوانی ...
یا صدایی که،
فقط مال من است؛
اما در حنجره تو زندگی می کند.

هر سال
در حوالی زمستان عاشق می شوم .
تا رد پاهای روی برف را جدی نگیرم.
باور کنم که آنها،
ادامه راهی نیست،
که قرار بود با هم برویم.
با دست های یخ زده ... با دست های داغ،

فقط یک ساعت وقت داری،
تا پشیمان شوی.
من تصمیمم را گرفته ام.
این زمستان ...
حتما
عاشقت می شوم.


نیلوفر لاری پور

این روزها دلم سخت دلتنگ کسی ست
این روزها سرنوشتم انگاردر دست کسی ست
و خود غافل از احوال خویشتنم
زخمهای سالهای دورم تازه شده
خون می چکد...

قطره های اضافه اش از چشمانم
لبریز شده...

کاش بداند زندگی این روزهای من
بسان کودکی بی قرار ست
که اسباب بازی محبوبش را با
بی رحمی گرفته اند

علی جوکار

سه نقطه های دلم ... چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 13:24 http://noghtehchinhayedelam.blogfa.com/


......................................................
سلام حضرت عاشق
دو بیتی احساس
شمیم یاش بهاری
شکوفه یگیلاس
دوگونه ات زده ظعنه به سرخی یا قوت
به چشم ناز و خمارت نمی رسد الماس
امین شاهسواری

در صدایت دم کرده ی نعنا پنهان کرده بودی
در دهانت شعری از فروغ

و در قلبت کبوتری که خودش را مدام به پنجره می کوبد
من همه را پیدا کردم
یادش بخیر آن سال
باران مانده در ابرها
چترهای مانده در انبار را فروخت
یادش به خیر آن سال
دست هایم محصول بهتری داشت

من داشتم با دست هایم
شاخه ای را که از بهار بیرون مانده بود
به درخت برمی گرداندم

رسول پیره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.