آنـچه از هـمه درد نـاک تـر اسـت

آنـچه از هـمه درد نـاک تـر اسـت
جــدایی نـیست
دوسـت داشـتن کـسی سـت
کـه خـود مـی دانی
هـرگز بـه او
نـخواهی رسـید

محمد شیرین زاده

نظرات 2 + ارسال نظر
زمستانه دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 21:34

ﺩﻟــــﻢ ...
ﺑﺮﺍﮮ یک ﻧﻔﺮ تنگ است ...
خیلـﮯ وقت است ،
ﻧــــــــــــہ ﻣـﮯ دﺍﻧﻢ چہ میڪند ...
ﻧــــــــــــہ ﻣـﮯ ﺩﺍﻧﻢ ﺍڪنون ڪجاست...
ﺣﺘـﮯ ...
ﺧﺒﺮﮮ ،
ﺍﺯ ﻏــــــﻢ ﻭ ﺷــــــﺎﺩﮮ ﺍﺵ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺭﻡ ....
ﻟﺒﺨﻨــــــﺪﺵ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﻡ ....
ﮔﺮﯾــــــﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﻡ ...
ﺩﺳﺘــــــﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﻧﮕﺮفتہ ﺍﻡ ...
ﻋﻄــــــﺮ ﺗﻨﺶ ﺭﺍ ﻧﻤـﮯ ﺩﺍﻧﻢ ...
ﻓﻘــــــﻂ ﻣـﮯ ﺩﺍﻧــــــﻢ ...
نیست ﻭ ﺑﺎﯾـــــﺪ ﺑﺎﺷـﺪ ..

نفسم خیلی دلتنگتم…

تنها
هنگامی که خاطره ات را می بوسم
درمی یابم دیری است که مرده ام
چرا که لبان خود را از پیشانی خاطره ی تو سردتر می یابم
از پیشانی خاطره ی تو
ای یار
ای شاخه ی جدامانده ی من

احمد شاملو


ممنونم از همراهی تان دوست عزیز
مانا باشید
با مهر
احمد

دلارام شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 12:15 http://banooyebeheshteman2.blogfa.com

می توانم امشب غمناک ترین سطرها را بنویسم.
مثلن بنویسم: ” شب شکسته است
وَ تکه تکه می شوند
آن ستارگاندر دور دست و بر باد می روند.”
شب- باد، در آسمان می پیچد و می خواند.
می توانم امشب غمناک ترین سطرها را بنویسم.
عاشق اش بودم و گاهی هم عاشق ام می شد.
در شبی این چنین به آغوش اش کشیدم.
بوسیدم اش بسیار و بسیار زیر آسمان بی انتها.
عاشق ام بود و گاهی هم عاشق اش می شدم.
چه گونه می توانستم
عاشق آن چشمان درشتِ خاموش اش نباشم.
می توانم امشب غمناک ترین سطرها را بنویسم.
برای درکِ این که ندارم اش، برای حسِ این که گم اش کرده ام.

می شنوم این شب بلند را، که بی او طولانی تر.
بر روح می نشیند این سطرها، مثل شبنم که بر علف.
دیگر چه اهمیت دارد، که نتواستم نگه اش دارم. شب شکسته ست و او کنارم نیست.
این تمام ماجراست. کسی در دور دست می خواند. در دور دست،
روح ام را یارای نبودن اش نیست.
که انگار در تقلای یافتن اش چشمانم دو دو می زند.
که قلبم می جویدش: اوکنارم نیست.

پابلونرودا

امروز خودم را
آراسته ام
گفتی که ظهر می آیی
و من یادم رفت بپرسم
به افق تو یا من ؟
و تو یادت رفت بگویی
فردا یا روزی دیگر ؟
چه فرقی می کند ؟
خودم را آراسته ام
عطر زده و منتظر
با لباسی که خودت تنم کرده ای

عباس معروفى


با درود و سپاس فراوان از همراهیتان دوست گرامی
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.