عاشقانه های کوتاه از محسن حسینخانی

در من ریشه کرده ای
اسمت که می آید
گونه هایم
گل می اندازند
خنده هایم
شکوفه می دهند
=========
دلم برای تو
تنگ نمی شود
دلم برای خودم تنگ می شود
که با تو می رود
=========
حتما باد
شعرهایی که برایت سروده ام را
به گوش بیدها رسانده
که اینگونه مجنون شده اند
=========
رسیدنت را
برای ماندنت میخواهم
انگور شیرین است
اما شراب
چیز دیگریست

محسن حسینخانی

نظرات 2 + ارسال نظر
دلارام پنج‌شنبه 17 دی 1394 ساعت 14:14

پیدایم کن از اثر انگشت روی فنجان ها
توی کافه ها
از ایستادن پشت ویترین ها
چسبیدن به عروسک ها
به درخت گیلاسی که به نامم بود
نیمکتی زرد، رُزی سفید، روزی برفی
پیدایم کن از لرزیدن زیر ترس، توی گریه
وسط رقصی بندری، استکانی کمر باریک، شبی تاریک
حافظه ام کجاست؟
خانه ام کجاست؟
خنده ام کجاست؟
پیدایم کن از پاورچین زیر پنجره
پنج شنبه، مترو، ایستگاه آخر
آخر اسمم چه بود؟
اسمم چه بود؟
پوستم چه رنگی بود؟
پیدایم کن از رد پای کلمات
جلوی سینما، توی پاک، انتهای خیابانی دراز
خیابانی دراز
دیروزی دراز
روزی دراز
رازم چه بود؟
سایه ام کجاست؟
تهران، میدان ولی عصر، جنب بانک ملی ایران
قسمت اشیاء گمشده
پیدایم کن
از میان سایه های بی نشان اشیاء گمشده ...

"روجا چمنکار"

دنیای تو همین جاست ؛
کنار کسی که
قسم می خورد به حرمت دستهای تو
کنار کسی که
با خدای خود قهر می کند
با موهای تو آشتی
کنار کسی که
حرام می کند خواب خودش را بی رویای تو
کنار کسی که
با غم چشمهای تو غروب می کند
غروب محبوب من
غروب
همان جایی که
اگر تـــو را از من بگیرند
سرم را می گذارم تا بمیرم

نیکی فیروزکوهی

نیلوفر سه‌شنبه 15 دی 1394 ساعت 19:41

غمگینم و این ربطی به خیابان ولی عصر ندارد
که درختانش سالهاست مرا از یاد برده اند
غمگینم و این ربطی به تو ندارد
که پسر همسایه ام نبودی
تا هر صبح پنجره را باز کنم
بی آنکه جواب سلامت را بدهم
با بنفشه ای در گیسوانم

کاش به زنی که عاشق است
می آموختند چگونه انتقام بگیرد
غمگینم که عشق اینهمه مهربان است!

مژگان عباسلو

خودم را زیبا کرده ام
آراسته
همان طور که دوست داشتی

خواهی آمد
انگار که هیچوقت نرفته بودی

غرق بوسه ام خواهی کرد
غرق بوسه خواهم شد

و من مثل هیچوقت ها
هیچ اعتراضی نخواهم کرد

چقدر امروز
همه چیز
مثلِ آنوقتها شده که
هنوز
هیچ
اتفاقی
نیفتاده بود

نیکی فیروزکوهی


با درود و سپاس فراوان از لطف و محبت شما دوست عزیز
شاد باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.