زیباترین زن جهان

چرا نباید هر زنی
زیباترین زن جهان باشد ؟

دست کم برای یک بار
دست کم برای مدتی
دست کم برای یک جفت چشم ؟

یاروسلاو سایفرت

مترجم : فریده حسن زاده

نظرات 4 + ارسال نظر
مارسیا جمعه 11 دی 1394 ساعت 19:14

خدا نمی خواست
وگرنه می توانست دنیای مرا هم
آنقدر کوچک بسازد
اندازه دنیای شاهزاده کوچولو،
که دلم قرص باشد که
"یک راست هم که بگیری،بروی
جای دوری نمی روی

وقتی فهمیدم تو شعر میخوانی
دیگر دستانم رو به شعر نرفت
تو با شعرهایم چه کردی؟
من در تو چه دیدم؟
دیگر با دقت شعر خواهم گفت
شاید یک گوشه ای از این جهان
تو شعرم را خواندی
میدانی
من قول چشمهایت را صد بار به شعرهایم داده ام

علی فرهادی


ممنونم از حضورتان دوست گرامی
با مهر
احمد

سپیده متولی چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 19:59 http://www.sepideh-motevalli.blogsky.com

به رسم صبر ، باید مَرد آهش را نگه دارد
اگر مرد است، بغض گاهگاهش را نگه دارد

پریشان است گیسویی در این باد و پریشان‌تر
مسلمانی که می‌خواهد نگاهش را نگه دارد

عصای دست من عشق است، عقل سنـگدل بـگذار
که این دیوانه تنها تکیه‌گاهش را نگه دارد

به روی صورتم گیسوی او مهمان شد و گفتم
خدا دلبستگان روسیاهش را نگه دارد

دلم را چشم‌هایش تیرباران کرد ، تسلیمم
بگویید آن کمان‌ابرو سپاهش را نگه دارد


"سجّاد سامانی"

ترا در دلبری دستی تمام است
مرا در عاشقی دردی مدام است

اگر از من بری صد جان ، حلالست
وگر بی تو زیم یکدم حرامست

بدام تو جهانی شد گرفتار
مرا بر گوی کآخر این چه دامست

همانا کآسمان و روزگاری
که جور و آفت تو بر دوامست

ز عشق تو که جاویدان بماناد
بسوی دل پیام اندر پیامست

سعادت بر سرکویت مقیم است
مرا زان بر سر کویت مقام است

"سمائی" نشکند عهد تو هرگز
اگر چه از تو کارش بی نظامست

دریغا کز پی سود وصالت
هر آن سودا که پختش جمله خامست

سمائی مروزی

دلارام چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 18:15

پرهیز از نگاه کردن
به کسی که شوق دیدنش
کلافه ات کرده
نردید مبهمب را به یقینی روشن
تبدیل میکند
عاشق شده ای......

مستور

شهامت می خواهد
دوست داشتن کسی که
هیچ وقت
هیچ زمان
سهم تو نخواهد شد

ویسلاوا شیمبورسکا


.....................................
گفتی چه کسی ؟
در چه خیالی ؟
به کجایی ؟
بی تاب توام
محو توام
خانه خرابم
بیدل دهلوی

جنگل
رد پای باران است
ویرانه
رد پای توفان

من
رد پای توام
همیشه پشت در خانه ات
تمام می شوم

علیرضا راهب


با درود و سپاس فراوان از شما دوست گرامی
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.