وای به حالش

حواست کجاست ؟
با توام
با تویی که هر چه داشتم
با رفتنت به یغما رفت
میشود بالهایم را پس بدهی ؟

می خواهم دوباره پرواز کنم
شنیده ام راهی کوه قافی
با که همسفری ؟
با همانی که تو را از من گرفت ؟
راستی به او گفته ای
آن دستانی که او را میلرزاند
روزی مرا میلرزاند
به او گفته ای
تنی که در آغوش میکشد
روزی آشیانه من بود
به او گفته ای
نفسی که امروز او را میسوزاند
روزی مرا خاکستر میکرد
به او گفته ای
عشقی که به او داده ای
روزی تمام دار و ندار من بود

ولی او این را نمی داند
سرانجامی چون من
به یغما رفته
بال و پر شکسته
تنگ قفس نفس بریده
در انتظارش نشسته
وای به حالش

وحید خانمحمدی

نظرات 4 + ارسال نظر
یه دوست جمعه 27 آذر 1394 ساعت 14:06 http://www.zahra1374.blogfa.com

میخواست عاشقم کند
اما شاعرم کرد
میخواست اما نتوانست
عاشق نشدم
اما شاعر شدم و از
او سرودم
حیف که هیچ وقت نفهمید
شعر از عشق است
و شاعر همیشه عاشق است..!
٩٤/٩/٢٧. زهرا محمدزاده آ

عالی!دمت گرم رفیق عزیز...

دلارام پنج‌شنبه 26 آذر 1394 ساعت 17:41 http://bargahedel49.blogfa.com

چمدانت را بسته ام

برایت چند دست شعر گذاشته ام

تا لحظه های سرد دلت را گرم کنند

و یک بقچه پر از دوستت دارم های تازه

که تا رسیدن به مقصد آذوقه ی راهت باشد ...


برایت یک قاب خالی گذاشته ام

تا وقتی آن را میبینی به خاطر بیاوری

کسی هست که نمی تواند باشد !

برایت یک برگ پاییزی گذاشته ام

تا در یک روز مبادا

آن را به شاخه ی خشکیده ای بیاویزی

تا بدانی همیشه امیدی هست


در چمدانت یک لبخند سرد گذاشته ام

تا اگر مرا دیدی روی لبت بنشانیش

تا من حس کنم چقدر چهره ات آشناست

و با خود بیندیشم شاید شبیه مردی ست

که در رویاهایم برایش شعر می گویم


و تو بیندیشی شاید من همانی هستم

که جایی در گذر روزها جا گذاشتیش !!



مریم اکبری


.............................................................................
نمی دانم! شاید هم نگاه من به خطا رفته باشد. اما آدمیزاد گاهی به یک نظر هواخواه کسی می شود ، گاهی هم صد سال اگر با کسی دمخور باشد دلش بار نمی دهد که با او دست به یک کاسه ببرد.

کلیدر -محمود دولت آبادی

نیلوفر یکشنبه 22 آذر 1394 ساعت 19:30

متفاوت بود و زیبا..
سپاس احمد آقای عزیز

پرنده بودنِ آدم، هزینه هم دارد
برای هر پر او: سنگی
برای هر نُت آواز او: قفسی
جهان به شیطنتی کودکانه می‌ماند
که مهربانی او، رنگ کینه هم دارد.

سید علی میرافضلی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.