آیا این عشق توست ؟

آیا این خواست توست
که خیال رویت
پلک های سنگین مرا
در شبهای طولانی و کسالت بار
از هم باز نگاه دارد ؟
آیا خواست توست که رؤیایت
مدام در نظرم جلوه گر شود
و مرا
که خواب شیرین را وداع گفته ام
به تمسخر گیرد ؟
آیا این روح توست
که از فاصله ای چونان دور
به سویم روان داشته ای
تا شرمم را
و گذران لحظه های بی ثمرم را
در من نظاره گر باشد ؟
آیا این عشق توست
که اینچنین بر من سایه افکنده ؟
نه اینچنین نیست
بلکه این عشق من است
که دیدگانم را بیدار نگاه داشته
عشق حقیقی من است
که آرامش را از من ربوده
و از دیدگانم
نگاهبانانی همیشه بیدار برایت ساخته است
تو ، آری
در بیداری خویش
از من بسیار دور و به دیگران بسیار نزدیکی
و چشمان من اینجا
در بیداری خویش
تو را به انتظار نشسته اند

ویلیام شکسپیر

نظرات 3 + ارسال نظر
دلارام دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 15:52 http://banooyebeheshteman2.blogfa.com

اگر تو دوستدار منی ، کمکم کن تا از تو شفا یابم.

اگر می ‌دانستم که دوست داشتن این چنین خطر ناک است

به تو دل نمی ‌بستم.

اگر می ‌دانستم که دریا عمیق است،شنا نمی کردم.

اگر پایانم را می ‌دانستم ، هرگز آغاز نمی ‌کردم.

دلتنگ توام پس به من بیاموز که دلتنگ تو نباشم.

به من بیاموز چگونه ریشه ‌های عشق تو را ، از عمق برکنم.

به من بیاموز چگونه اشک در کاسه ی چشم می‌ میرد.

به من بیاموز چگونه دل می ‌میرد و شور و شوق خودکشی می کند.

اگر تو پیامبری ، از این جادو رهایم کن

از این کفر.

دوست داشتن تو کفر است ، پس پاکم گردان از این کفر.

اگر توان آن را داری ، از این دریا بیرونم بیاور

که من شنا کردن نمی دانم

من بی تجربه ام در دوست داشتن و قایقی ندارم

اگر دوستم می داری ، دستم را تو بگیر

که من از سر تا به پا عاشقم

در زیر آب نفس می‌ کشم

غرق می ‌شوم

غرق ...

(نزار قبانی)

mahi یکشنبه 10 آبان 1394 ساعت 17:58

به به !

و اسماعیل می دانست آن چاقــو نمی برد

که صیادی که من دیدم دل از آهو نمی برد

کدامین بارگاه است این کدامین خانقاه است این

که در اینجـــا نفس از گفتن یــــا هــــو نمی برد

دلا دیوانگی کم نیست، شاید عشق کم باشد

اگر زنجیـــــرها را زور این بازو نمــی برد

چـــرا ناراحتی ای دوست از دست رفیقـــانت

که خنجرعادتش این است رو در رونمی برد

زلیخـــــا را بگو نارنــــج هایش را نگه دارد

که دیگر نوبت عشق است و تیغ او نمی برد

"مهدی جهانداری"

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.