شب از شبهای پاییزی است

شب از شبهای پاییزی است
از آن همدرد و با من مهربان ، شبهای اشک آور
ملول و خسته دل
گریان و طولانی
شبی که در گمانم
من که آیا برشبم گرید چنین همدرد
و یا
بر بامدادم گرید از من نیز پنهانی
شب از شبهای پاییزی است
و اینک خیره در من مهربان
که دست سرد و خیسش را چو بالشتی نهد
و من این گونه می گویم و دنباله دارد شب
شب از شبهای پاییزی است
خموش و مهربان با من به کردار پرستاری سیه پوشیده گرداگرد
نشسته در کنارم
اشک بارد شب
من این می گویم و دنباله دارد شب
 
مهدی اخوان ثالث

نظرات 5 + ارسال نظر
دلارام دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 16:58

در گذرگاه زمان
خیمه شب بازی دهر
با همه تلخی و شیرینی خود می گذرد
عشق ها می میرند
رنگ ها رنگ دگر می گیرند
و فقط خاطره هاست
که چه شیرین و چه تلخ
دست ناخورده به جا می مانند.

" اخوان "

سه نقطه های دلم ... چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 11:25 http://noghtehchinhayedelam.blogfa.com/


.............................................................
تو فصل سبز رویشی ، بمان کنار ساقه ام
که بی تو رنگ و روی من ، دوباره زرد میشود ..

احمدرضا نظری

آن سو
ریسمانی تو را می کشد ,
که به پایت بسته شده
این سو
ریسمانی , که به قلبت

پایت اگر جدا شود ,
زنده خواهی ماند
قلبت اما
خودت می دانی

افشین یداللهی

مرسی از حضورتان دوست عزیز
مانا باشید
با مهر
احمد

ماتیلدا یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 22:18

نیامدی و همه ی شعرهای سپید من

سیاه شد



سلاام احمد عزیز..

سلام ماتیلدا عزیز
ممنونم از همراهی صمیمانه ات
مرسی که بهم سر میزنی
با مهر
احمد

نیلوفر یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 11:19

دست در دست های تو
پاییز هم سبز می شود
تو آنجایی که رویا؛
رویا آنجاست که تو باشی

این روزها
همه ی ثانیه هایم
پیانوی پیری ست
تکه داده بر خیالم

شانه هایم
خواب ِ آسمان را دیده اند
رویای پروازی که نزدیک است

سیدمحمد مرکبیان

بسیار زیبا بود ممنونم از حسن انتخابتون
سلامت و شاد باشید

می نوازم خاطر خاموشم را
درکوچه های بن بست خیالت
و شانه می کنم هر روز
زلف سپید خاطرات را
یک آسمان آرزوی محال را
به دوش خویش می کشم
هر شب و هر روز
و خیس می شود دوباره چشمانم
ز نقش خاطرات اشک آلود
سکوت می کنم و نقش لبخندت
محو می شود در عبور ثانیه ها ..
آه …
بیا یک روز
کوله بارت را بر زمین بگذار
قصه تلخ رفتن را تمام کن ..
حجم دلتنگی ام را خوب پر کن
بنواز فصل جدید بودن را

شیرین مهبدزاده

خواهش میکنم خانم نیلوفر عزیز
ممنونم از حضورتون
شاد باشید
با مهر
احمد

مهدخت یکشنبه 3 آبان 1394 ساعت 10:46


درود و سپاس

ممنونم مهدخت عزیز
شاد و سلامت باشی
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.