معشوق من

اگر برف سفید است
چرا سینه های معشوق من تیره است ؟
من گل رز دیده ام
نقاب که از چهره بردارد سفید و قرمز است
اما چنین گلی بر گونه های معشوقم ندیده ام
عطرهایی هستند با رایحه دل پذیر
بیشتر از رایحه ای که معشوق من با خود دارد
چشمان معشوقه ام بی شباهت به خورشید است
مرجان بسیار قرمز تر از لبان اوست
من دوست دارم معشوقم حرف بزند
هر چند می دانم
صدای موسیقی بسیار دل نواز تر صدای اوست
مطمئنم ندیده ام الهه ای را هنگام راه رفتن
معشوق من اما وقتی راه می رود
زمین می خراشد
من اما سوگند می خورم معشوقه ام نایاب است
من نیز مثل هر کس دیگر
با قیاسی اشتباه سنجیده ام او را

ویلیام شکسپیر

نظرات 2 + ارسال نظر
سپیده متولی یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 12:56 http://www.sepideh-motevalli.blogsky.com

ازچشم تو «ناز شست» را فهمیدم/ از اخم تو «قبض و بست». را فهمیدم/ از قرمزی لب تو٬ با حال خراب/ مفهوم «نخورده مست » را فهمیدم!"خلیل جوادی"

فرزانه یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 12:34

......

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.