دوستی میان دست هایمان

دوستی میان دست هایمان
از دوستی من و تو محکمترند
و زلال تر
و عمیق تر
هر وقت من و تو دعوا میکنیم
و مشت هایمان را در هوا تکان میدهیم
دست هایمان همدیگر را در آغوش میگیرند
بوسه ای رد و بدل میکنند
و بخاطر نادانی ما
به هم چشمک میزنند

نزار قبانی
ترجمه : اصغر علی کرمی

نظرات 9 + ارسال نظر
سپیده متولی یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 13:00 http://www.sepideh-motevalli.blogsky.com

قسم به شعر "بلیغ" نزارقبانی/ به عطر روسری تو، به سیب لبنانی/ کشیدن تو به یک شعر، کار حافظ هاست/ گلم تو شاخه نباتی خودت نمیدانی/ دو چشم میشی ات ای ماه گله ی گرگند/ بگو گرفته نگاهت چقدر قربانی/ حجاب داری و خوب است چادرت اما/ شده مرام من امشب کمی رضاخانی/ خودم کنار تو هستم بگیر دستم را/ بریز چایی تازه، غزل نمی خوانی؟!"محسن کاویانی"

قطار دل پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 19:25 http://hobabdel.blogfa.com

به اندازۀ

تمام شعرهای نگفته ام ،

به لب هایت بدهکارم ...

بوسه هایی را که

طعم شاتوت و شکلات می دهند



به اندازۀ وزن تمام کوله پشتی های پر از کتاب و دلتنگی

سنگینی سرم را به شانه هایت ،

سبکی نفسم را به گونه هایت بدهکارم



قلب ات را به من بدهکاری

قدر تمام روزهای سکوت و بی خبری



نگاهت را به اندازۀ

تمام تیله های سبزآبی دنیا

بدهکاری به چشم هایم ، صدایت را ...



اما دیگر نمی خواهم

به این زودی ها بی حساب شویم...



می آیی تا آخر دنیا بدهکار هم باشیم ؟





بهاره بهگوی


سلام احمد عزیز.خوشحالم که حالت بهتره ایشالا همیشه سالم و پابرجا باشی دوست خوبم

امیدوارم
یک روز آنقدر خوشحال باشی و از ته دل بخندی
که صدای خنده هایت را
آن دورترها همگان بشنوند
امیدوارم
یک روز گذشته ها را فراموش کنی
چراکه غرق در گذشته بودن
آدمی را از موفقیت باز می دارد
امیدوارم
همیشه نگاهت رو به خدا باشد
که او تنها حامی روزهای بی کسی توست
امیدوارم
هیچ گاه روحت ، خراب و افسرده نباشد
چراکه آرامشِ هرکس
از درون او بر می خیزد
و روح خراب هیچ گاه آرامش نخواهد داشت. . .

محبوب من/حاتمه ابراهیم زاده

سلام خانم سپیده عزیز
از لطف شما سپاسگزارم دوست گرامی
من نیز خوشحالم که دوباره در جمع شما دوستان خوبم هستم
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

تندیس (آهید) سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 10:55 http://ketablog.roomfa.com/

سلام
باز هم یه انتخاب زیبا
چه خوش بوَد دوستی ها چون آب پاک مثل آیینه زلال و تابناک هزار تکه گر می شد و بیمناک گر به زیانش بود این کار حقیقت را می گفت چه بی باک

سلام تندیس عزیز
از لطف شما سپاسگزارم دوست عزیز
ممنونم از حضور صمیمانه تون
مانا باشی
با مهر
احمد

آزاده دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 22:42

همیشه
چیزهایى را که نداشته ام را
دوست داشته ام

همچون تو
که بسیار دورى
که بسیار ندارمت

#پابلو_نروادا

براتون آرزوی سلامتی و شادی دارم.پستاتون مثل همیشه عالی بودن.

ممنونم خانم آزاده عزیز
خوشحالم که انتخابهای مرا دوست داشتید
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 02:37 http://m-bibak.blogfa.com

خیلی زیباست ...

درود دوست اهل دل .....

ممنونم از حضورتون دوست گرامی
با مهر
احمد

فرزانه دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 01:10

هر لحظه که تسلیمم
در کارگه تقدیر
آرامتر از آهو
بی باک تر از شیرم


هر لحظه که می کوشم
در کار کنم تدبیر
رنج از پی رنج آید
زنجیر پی زنجیر ...


"مولانا"

از شعر زیبایی که نوشتی سپاسگزارم فرزانه عزیز
با مهر
احمد

مرجان یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 17:11

با سلام
و آرزوی تندرستی و شادکامی
از انتخابهای بسیار زیبا سپاسگزارم.
مانا باشید.

سلام خانم مرجان عزیز
از لطف شما سپاسگزارم
ممنونم که شعرهای انتخابی مرا پسندید
شاد باشید
با مهر
احمد

سما یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 02:30

دستم را زیر سرم می‌گذارم

                            و به خواب می‌روم ،

من و دستم

           هر شب، خواب تو را می‌بینیم ،

عزیزم

ما حتما عاشق همیم

                       که این‌همه از هم دوریم .







شعرهای قبانی عجیب دلنشینند..
انتخابتون هم عالی و زیبا بود درست مثل همیشه:-

سلام خانم سما عزیز
از شعر زیبایی که نوشتید سپاسگزارم مضمونش را خیلی دوست داشتم
شعرهای نزار قبانی عاشقانه های بی همتایی میباشد
ممنونم از همراهی صمیمانه ات
شاد و سلامت باشی
با مهر
احمد

نیلوفر شنبه 11 مهر 1394 ساعت 19:52

سلام احمد آقای عزیز
انتخابهای این هفته همچون همیشه بسیار زیباست و دلنشین..
امیدوارم همواره شما رو پویا ببینم همچون گذشته ..
با آرزوی سلامت و توفیق شما
سپاس

سلام خانم نبلوفر عزیز
خیلی خوشحالم که شما همانند قبل پیگیر شعرهای وبلاگم هستید
از اینکه همچنان انتخاب های مرا دوست دارید خدا را شکر میکنم
من نیز امیدوارم شما همواره شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.