زبان عشق


تو با کدام زبان صدایم می زنی
سکوت تو را لمس می کنم
به من که نگاه می کنی
به لکنت می افتم
زبان عشق سکوت می خواهد
زبان عشق واژه ای ندارد
غربت ندارد
حضور تو آشناست
از ابتدای تاریخ بوده است
در همه زمانه ها خاطره دارد
تو با کدام زبان سکوت می کنی
می خواهم زبان تو را بیاموزم

نزارقبانی
ترجمه : بابک شاکر

نظرات 7 + ارسال نظر
سارا چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 21:16

خودم گفتم
تو با تمام زن ها فرق داری
خودم گفتم
گل های پیراهنت هیچ وقت پژمرده نمی شوند
اما تو هیچ وقت نفهمیدی
عشق برای من چه رنگی‌ست!
روبه رویت بارها از باران های
مانده در گلویم گفتم
از خیال قبل ِ از آمدنت
که این همه شعر را
در پاکت دلم گذاشت.
صحبت ِ گلایه نیست عزیزکم!
اما فکر می کردم تنها کسی هستم
که قلبش اندازه ی مشت توست!
بارها این قلب شکست و اندازه اش را نفهمیدی!
امروز چیزی نمانده بود برای همیشه
قهر کند و بایستد!
این شعر را ننوشتم که دلت را بسوزانم
دلم کمی هوای گریه ی بی دلیل کرده بود
تو به خودت نگیر!
قلب من انداره ی مشت توست
شکست هم فدای سرت! (محسن حسینخانی)

من دو مجموعه از ایشون امسال از نمایشگاه گرفتم واقعا هردو عالی بودن
زبانشون خیلی پخته و با احساسه شبیه تو مایه های نزار قبانی

من نه زبان فارسی ام
که از راست به چپ بخوانی
ونه فرانسه
که ازچپ به راست
ونه ژاپنی که از بالا به پایین
من زبان عشقم
ازهمه طرف خوانده می شوم

یدالله گودرزی

متاسفانه من اشعار ایشان را نخواندم و با شعرهایشان اشنا نیستم
سعی خواهم کرد که در آینده از ایشان شعرهای بخوانم
ممنونم بابت توضیحی که دادید
موفق باشید
با مهر
احمد

دلارام چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 01:09

ماه برکه ایست در آسمان

که تصویر تو در آن افتاده است

حالا من به کنار

محض خاطر گنجشک ها

پنجره را باز کن

تو که باشی آسمان صاف است ماه من........

فانوس یادت همیشه چلچراغ شب های دلتنگیه من است

تو حتی در سرزمین زمستان هم مهربانی

این روزها ترانه ی زندگیم ریتمی کودکانه به خود گرفته

آنقدر ساده دلتنگ میشوم

و آنقدر ساده میشکنم و آینه ی خاطراتم را با اشک

شست و شو میدهم که گاهی گمان میکنم

کسی بهانه ی خندیدنم را دزدیده!!!

شما او را ندیده اید؟!؟!؟!

یک روز ما از هم جدا خواهیم شد غمناک
یک روز من در شهر احساس تو خواهم مرد
یک روز آن روزیکه نامش واپسین دیدار ما باشد
تو بر صلیب شعر من ، مصلوب خواهی شد
آن روز ما از هم گریزانیم
آن روز ما ، هر یک درون خویشتن ، یک نیمه انسانیم
آن روز چشم عاشقان در ماتم عشقی که می میرد
خاموش ، گریانست
آن روز قلب باغ ها در سوگ گلبرگی که می افتد
بی تاب ، لرزانست

فرخ تمیمی

ممنونم از حضور صمیمانه تون خانم بتول عزیز
با مهر
احمد

سپیده متولی سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 18:07 http://www.sepidehmotevalli.blogfa.com

سلام جناب زیادلو دوست مهربانم
خیلی خوشحالم دوباره شما را می خوانم. چه کار خوبی کردید به اینجا نقل مکان کردید ولی من نتوانستم از بلاگفا دل بکنم.

سلام خانم متولی عزیز
من نیز خوشحالم که شما را اینجا می بینم
متاسفانه سایت بلاگفا زحمات چند ساله مرا از بین برد و من دیگه دلم نمیامددر اونجا فعالیت داشته باشم فعلا که اینجا ارامش دارم
من امیدوارم در دوره جدید فعالیت سایت بلاگفا شما به مشکلی بر نخورید
موفق باشید
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 15:16 http://n-bibak.blogfa.com

سلام احمد عزیز خیلی میخوامت کارت درسته موفق باشی دوست من

سلام محمد آقا عزیز
شما لطف دارید دوست گرامی
من نیز برای شما ارزوی موفقیت میکنم
در ضمن وقتی روی لینک آدرس وبلاگتون کلیک میکنم متاسفانه وبلاگی را پیدا نمیکند
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

نیلوفر سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 13:20

سلام احمد آقای عزیز از صمیم قلب خوشحالم که باز میتونم از خوندن شعرای قشنگی که انتخاب می کنید غرق لذت شم امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید...دوستدار همیشگی شما

سلام خانم نیلوفر عزیز
خوشحالم که شما را اینجا می بینم از اینکه دوستان خوبی همانند شما را دارم خدا را شکر میکنم
موفق باشید
با مهر
احمد

فرزانه سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 12:47 http://ruybenmayo.blogfa.com

همه محاسبات مرا در هم ریخته ای
تا یک ساعت پیش
فکر می کردم
ماه در آسمان است
اما یک ساعت است
که کشف کرده ام
ماه
در چشمان تو جای دارد

نزار قبانی

بسیار زیبا بود احمدعزیز
مانا باشی

اگر تو نبودی نمیدانم هر روز برای چه کسی مینوشتم
هر جلوه زیبا ناخوداگاه مرا به یاد تو می اندازد
و لاجرم مرا با خود به اوج میبرد
سرنگون میسازد ، میخنداند و میگریاند
ایکاش لا اقل دستم را میگرفتی
تا حرارت عشقم را درک کنی
گرچه میدانم هرگز نمیفهمی چقدر دوستت داشتم
و مشکل من این روزها ، همین است

نزار قبانی

از لطف شما سپاسگزارم فرزانه عزیز
شاد و سلامت باشی
با مهر
احمد

مهسا دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 18:13 http://luminous7.blogsky.com

حضور تو آشناست...
بسیار زیبا بود

درود بر شما

از لطف شما سپاسگزارم دوست گرامی
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.