فکر کن

فکر کن
فراموشت کرده ام
وَ این واژه ها فقط
هذیان های شاعرانه ایست
که هر شب
در حواس پرتی های عاشقانه
بی اختیار از دهانِ قلمم بیرون می پرد

فکر کن زنده ام
وَ این گَردِ مرگی
که نِشَسته روی عقربه ها
با یک بهارِ تقویمی ، تکانده می شود

فکر کن
چشمهایم 
به هوای خاطره ها حساسند
که اینهمه گریه به راه انداخته اند

نگرانِ من نباش
من هم فکر می کنم
تمامِ فصل ها زمستان است
درِ لب هایم را می بندم و
پای هیچ حرفی را
به سرمای بیرون ، باز نمی کنم

مینا آقازاده
از کتاب قرارمان همین بهار

نظرات 2 + ارسال نظر
قطار دل چهارشنبه 25 اسفند 1395 ساعت 15:14 http://hobabdel.blogfa.com

عید که آمد
فکری برای آسمان تو خواهم کرد
یادم باشد
روزهای آخر اسفند
دستمال خیسی روی ستاره هایت بکشم
و گلدانی
کنار ماهت بگذارم
زندگی
همیشه که این جور پیچ و تاب نخواهد داشت
بد نیست
گاهی هم دستی به موهایت بکشی
بایستی کنار پنجره
و با درخت و باغچه صحبت کنی
پنهان نمی کنم که پیش از این سطرها
"دوستت دارم" را
می خواسته ام بنویسم
حالا کمی صبر کن
بهار که آمد
فکری برای آسمان تو
و سطرهای پنهانی خودم
خواهم کرد....

"حافظ موسوی"

شعر زیبایی بود..

بیا هم را دوست داشته باشیم
هنوز خیابان های زیادی هست
که باید باهم قدم بزنیم و
شعرهای زیادی مانده که نخوانده ایم
بیا هم را دوست داشته باشیم
شب هایِ بعد از هم طولانی ست
و غمگین
و روزهایِ بی هم کشدار و کُشنده
بیا هم را دوست داشته باشیم
بوسه ها را
آغوش ها و عاشقانه ها را
بیا حرام نکنیم
هدر ندهیم
باور کن
زندگی کوتاه تر از این حرف هاست
که هم را دوست نداشته باشیم
که شب ها را بی هم صبح کنیم و
روزهارا بی هم شب
بیا هم را تا دیر نشده دوست بداریم

فاطمه صابری نیا


خوشحالم که دوست داشتید دوست عزیز
مانا باشید
با مهر
احمد

دلارام جمعه 20 اسفند 1395 ساعت 01:56

برون شو اى غم از سینه،
که لطف یار مى آید
تو هم اى دل ز من گم شو،
که آن دلدار مى آید
نگویم یار را شادى،
که از شادى گذشته است او
مرا از فرط عشق او،
از شادى عار مى آید
برو اى شکر، کاین نعمت،
ز حدّ شکر بیرون شد
نخواهم صبر، گرچه آن،
گهى هم کار مى آید

حضرت مولانا

از وقتی عشق به من آموختی
از روزی که شعر بر لبانم ریختی
رنگ نقش هایم
سیاهی کاغذ هایم
همه از آن توست
تو راه را بر همه ی سوژه های عالم بسته ای
طعم لبانم از بوسه هایت که نه
از وسوسه ی نفس هایت که نه
تنها از خود توست

مهدیه لطیفی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.