سکوت بهترین سلاح من است

آیا عاشقانه هایم را
هنگامی که سکوت کرده ام
می شنوی ؟
سکوت ، بانوی من
بهترین سلاح من است
هنگامی که نزد منی بهتر است سکوت کنی
سکوت رساتر از هرصدایی است
و بهتر از هر زمزمه ای

نزار قبانی
ترجمه : شهاب گودرزی

نظرات 12 + ارسال نظر
فرزانه شنبه 24 بهمن 1394 ساعت 08:55

هر لحظه که تسلیمم در کارگه تقدیر

آرامتر از آهو ، بی باک تر از شیرم

هر لحظه که می کوشم در کار کنم تدبیر

رنج از پی رنج آید ، زنجیر پی زنجیر

#مولانا
سلام احمد عزیز. خوب هستید؟ ببخشید با تاخیر میام اما همیشه به یادتون هستم. موفق باشید دوست خوبم

انصاف نیست
دنیا آنقدر کوچک باشد
که آدم های تکراری را روزی هزار بار ببینی
و آنقدر بزرگ باشد
که نتوانی آن کس را که دلت می خواهد
حتی یک بار ببینی

بهومیل هرابال


سلام فرزانه جان
خدا را شکر خوب هستم
خواهش میکنم فرزانه عزیز محبت شما به من ثابت شده
از اینکه به یادم هستید خوشحالم
موفق باشید
با مهر
احمد

قطار دل چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 12:07 http://hobabdel.blogfa.com/

بی‌تابانه در انتظار توام
غریقی خاموش
در کولاک زمستان.

فانوس‌های دور سوسو می‌زنند
بی‌آن که مرا ببینند

آوازهای دور به گوش می‌رسند
بی‌آن که مرا بشنوند.

من نه غزالی زخم خورده‌ام
نه ماهی تنگی گم کرده راه

نهنگی توفان زادم
که ساحل بر من تنگ است

آن‌جا که تو خفته‌ای
شن‌زاری داغ که قلب من است!
شمس لنگرودی

تو نیستی
اما من برایت چای می ریزم
دیروز هم
نبودی که برایت بلیت سینما گرفتم
دوست داری بخند
دوست داری گریه کن
و یا دوست داری
مثل آینه مبهوت باش
مبهوت من و دنیای کوچکم
دیگر چه فرق می کند
باشی یا نباشی
من با تو زندگی میکنم

رسول یونان


با درود و سپاس فراوان از لطف و محبت تون دوست عزیز
مانا باشید
با مهر
احمد

شبنمکده چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 10:42 http://www.mhabaei.blogfa.com

درود
این منصفانه نیست
تو سلاح گرم داری و من
سکوت سرد

سلام دوست عزیز
ممنونم از حضور صمیمانه تون
پاینده باشید
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 03:14 http://m-bibak.blogfa.com

من زن نیستم . مرد هم نیستم

من کودکم ، نجیب زاده‌ ای جوانم ، عزمی جسورم ،

من رگه‌ ای خندان از خورشید سرخابی‌ ام …

من تورم برای ماهیان حریص

من نوش جامی‌‌ ام به افتخار تمامی زنان،

من گامی‌ هستم به سوی حادثه و تباهی،

من جهشی هستم به آزادی ، به خود …

من نجوای خون در گوش بشرم ،

من ارتعاش روحم ، اشتیاق و انکار جسمم ،

من نشانه ورود به بهشتی‌ جدیدم .

من جرقه‌ ام ، جستجوگر و بی‌ پروا ،

من آبم، ژرف اما بی‌باک تنها تا زانوها

من آتش و آبم در پیوندی صادقانه به شرط آزادی.


((ادیت سودرگران))

هرگز نگرانم نمی کند
گفته ای بعد از این دوستم نخواهی داشت
اما ، نامه ات چرا اینقدر طولانی است ؟

تمیز نوشته ای ، پشت و رو و دوازده برگ
این خودش یک کتاب کوچک است
هیچ کس برای خداحافظی
نامه ای چنین مفصل نمی نویسد

هاینریش هاینه
مترجم : بهنود فرازمند

محمد شیرین زاده سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 12:44 http://m-bibak.blogfa.com

گل سرخ عشقت را

به دامن سپیدم انداختی

در دست‌ های داغم سخت نگه می‌‌ دارم

گل سرخ عشقت را که به‌ زود خواهد پژمرد..

تو ای پیروزِ سردچشم !

می‌ پذیرم تاجی را که به دستم دادی ،

تاجی که ‌خم می‌‌ کند سرم را به سوی قلبم .


((ادیت سودرگران))

محمد شیرین زاده دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت 04:15 http://m-bibak.blogfa.com

من از تمام این دنیا

عشق می‌خواهم وُ مستی شعر،

گل‌های شمعدانی پشت پنجره

و لبخندهای تو

که تکثیر می کند عشق را به بی نهایت.

اما نه

من از تمام این دنیا

آسمانی می خواهم آبی

و هوایی که در آن

پر باشد از عطر نفست

همین که باشی

برای من کافی‌ست.



((سارا قبادی))

همه چیز کنار تو لطیف است
پونه‎های لب رودخانه
سنگی که در آب می اندازی
و کلمات بی رحمی که بر زبان می آوری
صدایت
شب آرامی ست
که جنگل را در بر می گیرد
و آخرین شعله های آتش را
در من خاموش می کند

مژگان عباسلو


ممنونم از همرایتان دوست گرامی
با مهر
احمد

پرواز یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 11:24 http://parvazesorkh.blogsky.com

گاهی فقط سکوت تمام ناگفته ها را میگوید
فقط گاهی با من سکوت را دوره کن

درود دوست گرامی وبلاگتون عالیه اگر تمایل داشتید به میهمانی پرواز هم بیایید.
تازه به بلاگ اسکای نقل مکان کرده ام قبل تر ساکن بلاگفا بودم .

برای
تمام آنچه
دلم را شکست آنچه ناگفتنی بود
و درد شد آنچه آشوبم کرد
و بی قرار

سکوت می کنم

سکوتی
به رنگِ چشمانی غمگین
و قلبی شکسته

و آرامشم
نگاه خداییست که می خواند سکوتم را
و پاسخ تمام ناگفته های من است

سارا قبادی


سلام دوست عزیز
ممنونم از حضور صمیمانه تون
انشاالله حتمن به وبلاگتون سر خواهم زد
مانا باشید
با مهر
احمد

مارسیا یکشنبه 18 بهمن 1394 ساعت 01:12

عالی بود
ممنون

از لطف شما سپاسگزارم دوست گرامی
مانا باشی
با مهر
احمد

دلارام شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 11:28 http://banooyebeheshteman2.blogfa.com

اگر می توانستم سکوت را بخوانم
یا برایش شعری بنویسم

بی‌درنگ
از هوایی می‌گفتم
که بی‌انتها سنگین است
آنقدر کرخت
که پاهایم سست می‌شوند!

از بادی
که بی ملاحظه می‌وزد
و حوصله‌ی موهایم را،
پریشان می‌کند!

اگر سکوت شعر بود می‌خواندمش
و دردش را
به جان صدایم می‌انداختم،
آنقدر که بلند بلند گریه کند
و هجاهایش،
بلرزند!

اگر سکوت شرم نداشت
فریادش می‌کردم
تا پرواز کند،
رها شود!


بهار کیخسرو کیانی

مرد ثروتمندی نیستم
سوار هیچ اسب سفیدی نشده ام
و خیلی ها
در این دنیا از من
بلند قد تر و خوشتیپ تر هستند
اما هیچ مردی نمی تواند
مثل من
قلم دست بگیرد
و روی کاغذ از تو
بتی زیبا بتراشد

محسن حسینخانی


ممنونم از وقتی که گذاشتید و شعرها را خواندید و کامنت گذاشتید خانم دلارام عزیز
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده جمعه 16 بهمن 1394 ساعت 16:38 http://m-bibak.blogfa.com

سلام و درود خیلی زیباست درود جناب زیاد لو

از لطف شما سپاسگزارم دوست مهربانم
موفق باشید
با مهر
احمد

ترانه پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 ساعت 23:58

نه سکوت نه لعنت به سکوت

ممنونم از حضور صیمی تون خانم ترانه عزیز
با مهر
احمد

هانی پنج‌شنبه 15 بهمن 1394 ساعت 17:17 http://hanihastam.persianblog.ir

I catch the pattern
Of your silence
Before you speak

I do not need
To hear a word.

In your silence
Every tone I seek
Is heard.

Langston Hughes

تنها از سکوت تو
پیش از آن که سخن گویی
هر آنچه را که باید ، در می یابم
بی آنکه واژه ای از تو بشنوم
در سکوتت
هر نغمه ای که آرزو می کنم
به گوش می رسد

لنگستن هیوز


ممنونم از شما که شعر لنگستون هیوز را برایم نوشتید من نیزترجمه این شعر را به شما هدیه میکنم موفق باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.