مرا جز عشق تو جانی نمی‌بینم نمی‌بینم

مرا جز عشق تو جانی نمی‌بینم نمی‌بینم
دلم را جز تو جانانی نمی‌بینم نمی‌بینم

ز خود صبری و آرامی نمی‌یابم نمی‌یابم
ز تو لطفی و احسانی نمی‌بینم نمی‌بینم

ز روی لطف بنما رو ، که دردی را که من دارم
بجز روی تو درمانی نمی‌بینم نمی‌بینم

بیا گر خواهیم دیدن که دور از روی خوب تو
بقای خویش چندانی نمی‌بینم نمی‌بینم

بگیر ای یار دست من ، که در گردابی افتادم
که آن را هیچ پایانی نمی‌بینم نمی‌بینم

ز راه لطف و دلداری بیا ، سامان کارم کن
که خود را بی تو سامانی نمی‌بینم نمی‌بینم

عراقی را به درگاهت رهی بنما ، که در عالم
چو او سرگشته حیرانی نمی‌بینم نمی‌بینم

فخرالدین عراقی

نظرات 3 + ارسال نظر
سه نقطه های دلم ... پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 ساعت 10:28 http://noghtehchinhayedelam.blogfa.com/


......................................................................
این کوزه چو من عاشق زاری بوده است
در بندِ سر زلفِ نگاری بوده است!
این دسته که بر گردن او می بینی
دستی است که در گردن یاری بوده است!

خیام

بویی همی‌آید مرا مانا که باشد یار من
بر یاد من پیمود می آن باوفا خمار من

کی یاد من رفت از دلش ای در دل و جان منزلش
هر لحظه معجونی کند بهر دل بیمار من

مولانا


ممنونم از حضور گرم و صمیمانه شما و از وقتی که گذاشتید و شعرها را مطالعه کردید دوست عزیز
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

دلارام سه‌شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 18:22

بعد از تو
دیگر شعرهایم شبیه شعر نیست
قافیه ها باخته اند
قالب تهی شده است
وزنشان کم و زیاد می شود
با این وجود
تا آخر دنیا شعر خواهم گفت
آخر قرار شده
خدا تو را ردیف کند

شهریار_شفیعی

آنگاه که کسی در اندیشه توست
گفتن آسانتر است
شنیدن آسانتر است
بازی کردن آسانتر است
کار کردن آسانتر است
آنگاه که کسی در اندیشه توست
خندیدن آسانتر است

سوزان پولیس شوتز

فرزانه یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 04:05

به به بسیار زیبا احمد عزیز
چه انتخاب زیبایی! میدونم به زحمت افتادی اما ارزشش رو داره. ممنونم دوست خوبم. با خواندن این غزل، به یاد پستهای وبلاگ قلب من چشم تو افتادم. همان سلیقه همان ترتیب. سپاس از لطفت.
با احترام فرزانه

سلام فرزانه عزیز
خوشحالم که این شعر را دوست داشتی دوست عزیز
زحمتی برایم نبود اتفاقا فرصت خوبی بود که دوباره غزل های ناب را دوباره بخوونم
ممنونم از تو که تلنگری بهم زدی
مانا باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.