تو را به هر زبانی دوست دارم

تو را به زبان اسپانیایی دوست دارم
در هوس دیوانه وار رقص فلامینکو
در عطش وحشی رقص تانگو

تو را به زبان یونانی دوست دارم
غمناک ، ظریف و زیبا
در نقش و نگار لباس های رقص سیرتاکی
در تکان آرام شانه ها

تو را به زبان ایتالیایی دوست دارم
در اُپرای «عروسی فیگارو» موتسارت
در اُپرای «کارمن» بیزه
در اُپرای «آیدای» وِردی

تو را به زبان تُرکی دوست دارم
در رقص جنگی و یاللی
در رقص تأثر برانگیز واغزالی

تو را به هر زبانی دوست دارم
در هر نُت موسیقی
در هر سطری که می نویسم
در هر ترانه ی شور انگیز
در هر ریتم غمناک

آیا عشق را زبانی هست ؟
آیا عشق ، کوره راه وُ راهی دارد ؟
 
تو را به هر زبانی دوست دارم
در هفت نُتی که می دانم
در هفت رنگی که می شناسم
تو را در آسمان وُ زمین دوست دارم
ربطی به خود تو ندارد

تو را به همه ی زبان ها
در همه ی خانه وُ راه ها
تو را در درونم
دوست دارم

زیبا خلیل شاعر آذربایجانی
مترجم : محتبی نهانی

نظرات 7 + ارسال نظر
منصوره جمعه 17 دی 1395 ساعت 12:14

عالی
لذت وافر بردم

ممنونم از حضور شما و خوشحالم که این شعر را پسندید خانم منصوره عزیز
موفق باشید
با مهر
احمد

طراحی سایت دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت 16:52 http://www.sitesazi.com

خیلیزیباا بود

از حضور صمیمانه شما سپاسگزارم دوست عزیز
موفق باشید
با مهر
احمد

فرزانه دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت 14:23

تو را به گریه قسم: بازگرد...
آن بوسه
براى آن که خداحافظى کنیم ، نبود



#حامد_ابراهیم_پور

تو را می جویم فراتر از انتظار
فراتر از خود خویشتنم
و آنچنان دوستت دارم که نمی دانم
کدامیک از ما غایب است

پل الوار
ترجمه : جواد فرید


ممنونم از همراهب صمیمانه شما و شعر زیبایی که نوشتید خانم فرزانه عزیز
موفق باشید
با مهر
احمد

شبنمکده دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت 11:50 http://www.mhabaei.blogfa.com

درود

مرسی از محبت شما
با مهر
احمد

faezeh پنج‌شنبه 25 آذر 1395 ساعت 18:43

ممنون از انتخاب قشنگتون...

خواهش میکنم دوست عزیز خوشحالم که دوست داشتید
مانا باشید
با مهر
احمد

sahar چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 18:00 http://asharsokhan.blogsky.com

سلام
تنها می توان گفت که زیباست

احضور صمیمانه شعر سپاسگزارم خانم سحر عزیز
خوشحالم که این شعر را دوست داشتید
با مهر
احمد

دلارام دوشنبه 22 آذر 1395 ساعت 09:37

تو را به همه ی زبان ها
در همه ی خانه وُ راه ها
تو را در درونم
دوست دارم .....
سر صبح اومدم وچه زیبا اشعاری را خواندم...
ببخشید سلام
انتخابهاتون مثل همیشه زیبا ست واینجا همچنان زیباترین خانه ای است که لذت خواندن شعر را هدیه می دهد....
جناب زیادلو مرحبا به حسن سلیقه اتون.....

سلام روز به خیر خانم دلارام عزیز
خوشحالم که روز خودتان را با خودندن شعرهای وبلاگ من اغاز کردید
و از اینکه انتخاب های مرا دوست داشتید و مرا مورد لطف و محبت خودتان قرار دادید کمال تشکر را از شما دارم
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.