مقدس تر از شعرم کلمه ای نیست

آموخته ام ازهیچکس انتظاری نداشته باشم
از مادرم مادری
ازپدرم پدری
و ازخداوندیکتا خدایی
آموخته ام فقط عاشق باشم
و از هیچ کس انتظاری نداشته باشم
از معشوقه ام عاشقی
از دستانش لمس تنم
از لبانش بوسه های آتشین
آموخته ام زندگی کنم
و از هیچ چیز انتظاری نداشته باشم
از لبخندهایت زندگی
از نفسهایت حیات
از مرگ مردن را حتی انتظارندارم
من یاد گرفتم خودم را خدایی کنم
مادر خودم باشم
پدر خویشتنم باشم
شعر هایم را روی آسمان بنویسم
چرا که هیچ کلماتی مقدس تر از آن نیافتم

ماری القصیفی شاعر لبنانی 
مترجم : بابک شاکر

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد شیرین زاده چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 16:05 http://m-bibak.blogfa.com

چگونه

به گل سرخی که

در دستانم

منتظر توست

بگویم :

" رفته ای !"



((محمد شیرین زاده))

دست هایت را
دور من گره بزن

مرا وادار به گفتن نامت کن
مثل نخی که دانه های تسبیح را
دور هم جمع کرده ، بغلم کن

من
مقصدم گیسوت نباشد
همه ی دوستت دارم هایم
می ریزند ؛ گم می شوند

رسول ادهمی


از اینکه سروده خودتان را اینجا نوشتیداز شما ممنونم شاعر گرامی
مانا باشید
با مهر
احمد

لی لی دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت 20:57 http://chica-solo.blogfa.com/

سلام
ممنون که به وبلاگ من سر زدید و پوزش می طلبم بابت تأخیر در جواب
فرمودید: "انتخاب یک بیت و یا یک خط از یک شعر بلند حق مطلب را در باره اون شعر بیان نمی کند"؛ با نظر شما موافق هستم با این حال فکر می کنم هر شعری یه شاه بیت داره که حتی مورد علاقه ی خودِ شاعر هست. و همونطور که حتما شما هم شنیدید شاعر هر شعر هر کسی هست که در اون لحظه اون شعر رو می خونه (با حفظ نام صاحب اثر) و برای من هم به عنوان یکی از هزاران هزار شاعر این سروده ها، این بیت هایی که انتخاب کردم، شاه بیت بوده و در یک لحظه به عمق قلب و روحم نفوذ کرده.
از اینکه با این دقت نظر دادید سپاسگزارم.
پیروز باشید.

سلام دوست عزیز
ممنونم که پاسخ مرا دادید
نظر شما قابل احترام است و شما مختار هستید در وبلاگتون هر طور که صلاح میدانید عمل کنید
امیدوارم همواره شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

محمد شیرین زاده یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 01:37 http://m-bibak.blogfa.com

سلام احمد عزیزم همه رو خوندم و لذت بردم ممنونم رفیق

سلام آقا محمد عزیز
از صمیم قلب بابت اینکه وقت گذاشتید و شعرهای هفتگی را خواندید کمال تشکر را دارم
امیدوارم همواره پیروز و سربلند باشی
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.