عاشق بودن ، ذات من است

ازمیان تمام چیزهایی که دیده ام
تنها تویی که میخواهم به دیدن اش ادامه دهم
از میان تمام چیزهایی که لمس کرده ام
تنها تویی که میخواهم به لمس کردنش ادامه دهم

خنده ی نارنج طعمت را دوست دارم
چه باید کنم ای عشق ؟
هیچ خبرم نیست که رسم عاشقی چگونه بوده است
هیچ نمیدانم عشق های دیگر چه سان اند ؟
من با نگاه کردن به تو
با عشق ورزیدن به تو زنده ام

عاشق بودن ، ذات من است

پابلو نرودا
مترجم : بابک زمانی

نظرات 3 + ارسال نظر
دادا پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 ساعت 22:25

مرسی رفیق عزیز و مهربانم
شاد باشی
با مهر
احمد

دلارام پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 ساعت 14:16

برای دوست داشتنت
محتاج دیدنت نیستم...
اگر چه نگاهت آرامم می کند
محتاج سخن گفتن با تو نیستم...
اگر چه صدایت دلم را می لرزاند
محتاج شانه به شانه ات بودن نیستم...
اگر چه برای تکیه کردن ،
شانه ات محکم ترین و قابل اطمینان ترین است!
دوست دارم ، نگاهت کنم ... صدایت را بشنوم...به تو تکیه کنم
دوست دارم بدانی ،
حتی اگر کنارم نباشی ...
باز هم ،
نگاهت می کنم ...
صدایت را می شنوم ...
به تو تکیه می کنم
همیشه با منی ،
و همیشه با تو هستم،
هر جا که باشی!......

تنهایی ام را دوست دارم
نه اینکه چون بی وفا نیست
نه اینکه چون خدا هم تنهاست
و یا در دلش دروغی نیست
نه
تنهایی را دوست دارم
وقتی تو را به من می رساند
و در ازدحامت
شلوغ ترین نقطۀ دنیا می شود دلم
تنهایی را دوست دارم
دزدانه که سرک می کشی
به خیالم
و نمی دانی
از گوشۀ تنهائی من
همیشه دامنت پیداست
تنهایی ام را دوست دارم
تنها برای تو
برای من
برای عشق

پرویز صادقی

دلارام چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 17:29

سلام
انتخابهایی عالی ..
اومدم وفقط خوندم ....
نوشیدم ....

چه خوش طعم بودند شعرهایتان...
تمام حسهای منفی رو از من گرفتند لبخندی زدند وگفتند به همین سادگی ادامه بده....
شعرهایتان زیبا بود جناب زیادلو......

سلام خانم دلارام عزیز
ممنونم که همیشه همراه و مشوق من هستید
خوشحالم که انتخاب های مرا می پسندید
و خدا را شکر میکنم وبلاگم حال شما را خوب میکند
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.