اولین بوسه

همیشه دوست داشتم بدانم
اولین بوسه چگونه شکل گرفت ؟
از روی هوس بود یا دوست داشتن محض ؟
چه حسی در دو طرف ایجاد کرد ؟
چگونه به دیگران سرایتش دادند و
ای کاش سناریوی اولین بوسه را داشتم

آندره  تارکوفسکی

نظرات 2 + ارسال نظر
دلارام سه‌شنبه 26 مرداد 1395 ساعت 18:32

یک بوسه بس است از لب سوزان تو ما را
تا آب کند این دل یخ بسته ی ما را

من سردم و سر دم ، تو شرر باش و بسوزان
من دردم و دردم ، تو دوا باش خدا را

جان را که مه آلود و زمستانی و قطبی ست
با گرمترین پرتو خورشید بیارا

از دیده برآنم همه را جز تو برانم
پاکیزه کنم پیش رُخت آینه ها را

من برکهی آرام و تو پوینده نسیمی
در یاب ز من لذت تسلیم و رضا را

گر دیر و اگر زود ، خوشا عشق که آمد
آمد که کند شاد و دهد شور فضا را

هر لحظه که گل بشکُفد آن لحظه بهار است
فرزانه نکاهد ز خزان ارج و بها را

می خواهمت آن قَدْر که اندازه ندانم
پیش دو جهان عرضه توان کرد کجا را

از باده اگر مستی جاوید بخواهی
آن باده منم ، جام تنم بر تو گوارا



سیمین بهبهانی

پیراهنت را
به بند رخت می سپارم
از آن طرف دنیا
ابرها
دست و پای خود را گم می کنند
برای گل هایش
ابری
جا خوش می کند در گلویم
ابری
می نشیند در بشقابم
پیراهنت را
از بند رخت می کشم
ابرها
باران را از یاد می برند
و آرام
گوشه ای کز می کنند.

محسن حسینخانی

دلارام سه‌شنبه 26 مرداد 1395 ساعت 18:30

چای تلخ و سرد
گرم و شیرین میشود
وقتی لبانم می بوسد
جای لبانت
بر لب فنجان را ...


خان محمدی

انگار هزار سال دوستت داشتم
انگار هزار سال دوستم داشتی
ما هزاران سال عشق ورزیدیم
عشق ورزیدیم و زنده ماندیم
چطور چند دقیقه همخوابگی
عشقی‌ هزار ساله را میکشد
چطور میشود یک شب برایش معنایِ زندگی‌ باشی‌
روزِ بعدش مرده باشی‌؟؟
چطور میشود؟

نیکی‌ فیروزکوهی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.