جای دوری نرو

جای دوری نرو
حتی شده برای یک روز
نه نرو
چون
چون
نمی دانم چگونه بگویم اش ؟
چون روز بس طولانی ست
و من چگونه تاب آورم چشم به راهِ تو بودن را
با این همه ایستگاهِ خالی
با این همه قطارِ خفته ؟

نه نرو
چون اگر بروی
من مست و منگ بر زمین گام می نهم
چون اگر بروی ، مدام از خود می پرسم
یعنی می شود که برگردد ؟
نکند تنهایم گذاشته تابمیرم ؟

پابلو نرودا
مترجم : بابک زمانی

نظرات 11 + ارسال نظر
مهدخت شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 21:40

پس از مدت ها درود...
امید که بهروز و تندرست باشید جناب ِ احمد

سلام مهدخت عزیز
خوشحالم که دوباره شما را اینجا می بینم
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

●♥ محمد شیرین زاده ♥● جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 14:19 http://m-bibak.blogfa.com

من کسی نیستم تو که هستی؟

تو هم کسی نیستی؟

پس ما جفت همیم.

به کسی که نمی گویی؟

می دانی که ! آن ها ما را طرد خواهند کرد

چقدر ملال آور است که کسی باشی

چقدر معمولی که هم چون قورباغه ای

نام خود را تمام روز

به لجنزاری تکرار کنی که تو را می ستاید .


((کارول آن دافی))

تصویر تو را با چاهارچوب قاب گرفتم
و نگاهم چون دستی دراز شد
مرا باز میاورند
از بنفش عطسه آور زنبق ها
از سنتوری های جوباری
از روح تو که زلزله ای بود
تا بهمنی عظیم فرو ریزد
در جاده های زمستانی سال هزار و سیصد و چند
از گام های تو
که در قلب من ندا میداد

بیژن الهی

●♥ محمد شیرین زاده ♥● چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 03:54 http://m-bibak.blogfa.com

وقتی که می امد

دیگر دستی نداشتم که برایش تکان بدهم

و نه پایی برای دویدن

من همیشه

در برابرش دست و پایم را گم میکردم...


((سارا کاظمی))

, تا شب نشده
خورشید را لای موهایت می گذارم
و عاشق می شوم
فردا برای گفتن دوستت دارم
دیر است

جلیل صفر بیگی

هانی سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 09:17 http://hanihastam.persianblog.ir

از این عادت با تو بودن هنوز ببین لحظه لحظم کنارت خوشه
همین عادت با تو بودن یه روز اگه بی تو باشم منو میکشه
روزبه بمانی

دلتنگی شعر نمی خواهد
موسیقی می خواهد،
موسیقی صدای تو !
که آرام در گوشم
می پیچد ،
وقتی عاشقانه می گویی؛
"دوستت دارم ."

شبنم نادری

●♥ محمد شیرین زاده ♥● سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 03:59 http://m-bibak.blogfa.com

کتاب ترانه م برای توئه

سراغ کتابای دیگه نرو

می خوام عاشقت شم ولی حیف که

مجوز ندارم ببوسم تو رو ...


((شبناز اسماعیلی))

, این جهان
پر از صدای حرکت پاهای مردمیست
که همچنان که تو را می بوسند
در ذهن خود طناب دار تو را می بافند

فروغ فرخزاد


با درود و سپاس فراوان از همراهیت دوست گرامی
با مهر
احمد

سه نقطه های دلم ... دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 17:36 http://noghtehchinhayedelam.blogfa.com/


..............................................

آموخته ام که وابسته نباید شد
نه به هیچ کس
نه به هیچ رابطه ای
و این لعنتی
نشدنی ترین کاری بود که
آموخته ام ؛
.
آناگاوالدا

از وقتى یادم نیست
دوستت داشته ام
حتى قبل تر از وقتى
که یادت نیست

کامران رسول زاده

نیلوفر دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 15:16

و با تو من
در عاشقانه هایی زیستم
که همیشه نبودنت کنار من بوده است
مثل فکر کردن به گل ها
که عطرشان
خیال را معطر می کند
تو از آن همه دور
مثل رزهای رونده
در شعر من قد می کشی
و شاخه شاخه
در دلم وا می شوی
تا دیگر فاصله ای نمانده باشد
که گل سرخی درآن نبوید
و رایحه اش
هجای اسم تو نباشد
نبودنت کنار من
باغ از گل های صحرایی ست
که در باران عشق
در من اطراق کرده اند

پرویز صادقی

میان خاطرات بى شمارمان
اى آشنا
به بودنت ادامه بده
از اولین آغوش
هزار شب هم که بگذرد
باز ستاره بى قرار وُ
مهتاب بى قرار وُ
این دل بى قرار است

نیکى فیروزکوهى


این شعر خانم فیروزکوهی را تقدیم به شما نیلوفر عزیز
شاد باشی
با مهر
احمد

دلارام دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 14:08

فاصله را تو یادم دادی
وقتی با لبخند ، دور شدی از من ...
عکاس بهتر از ما فاصله را می فهمید
تو در عکس نیستی ، فاصله یعنی تو ...

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دهان چمدانت
بوی برگشتن نمی داد
که بستی اش
و آن روز
باران
فقط برای باز شدن
چتر تو بارید

خیال برگشتنت
لیوانی پر از آب است
بگذار
مثل شاخه گلی مصنوعی
بمانم

محسن حسینخانی

دلارام دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 13:57

جایی دور نرو
هر قدم فاصله از تو
کوره راهی است برایم
که دران برای رسیدنت
گم میشوم
دلارام

در شهری به دنیا آمدم
که بادهایش از سمت شمال می وزید
به این سبب
لبانم خشک و ترک خوردهَ ند
کمی ببوس مرا
در شهری که به دنیا آمدم
هیچ درخت گردویی نبود
از اینست که
حسرت خنکای سرزمینی را
همیشه به همراه دارم
کمی نوازش کن مرا

احمد عارف

●♥ محمد شیرین زاده ♥● دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 03:47 http://m-bibak.blogfa.com

ظاهرا دنیا به دو دسته آدمای خوب و بد تقسیم می شه.
خوب ها شبها رو راحت می خوابن،
بدها روزهاشون رو جالب تر می گذرونن!
- وودی آلن

دل‌اَم عجیب گرفته است
آن‌قدر که خنده‌هایت هم
شادم نمی‌کنند دیگر
کاش هیچ عکسی به یادگار نمی‌گرفتیم

رضا کاظمی

●♥ محمد شیرین زاده ♥● دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 03:44 http://m-bibak.blogfa.com

وقتی به تو خیانت می کنند

انگار بازوهایت را قطع کرده اند

می توانی آنها را ببخشی

اما نمی توانی در آغوششان بگیری...


((تولستوی))

تو از جاده
از سفر
چه می ‏دانی؟
تو که هیچ وقت
به اندازه من
عاشق نبودی
تنها نبودی
سفر را باید از من
بپرسی
که عمری جاده را
به دست من سپرده ‏اند

علیرضا اسفندیاری

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.