خودم را در آغوش گرفته ام

خودم را در آغوش گرفته ام
نه چندان با لطافت
نه چندان با محبت
اما
وفادار
وفادار

ساموئل بکت

نظرات 3 + ارسال نظر
سه نقطه های دلم ... دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 17:44 http://noghtehchinhayedelam.blogfa.com/


.........................................

در میان این همه شلوغی
یک نفر باشد
تو را بفهمد بس است.
.

گستاخی خیالم را ببخش
که حتی
لحظه ای
یادت را رها نمیکند

احمد شاملو

دلارام دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 14:15

ای کاش از آنهمه سایه و سکوت،

تنها زمزمه ی لبریز چشمه ای بودم

همسوی باور چراغی، برایوان شب زلال،

یا زایری خسته در خنکای فروردین،

با خیزاب و خلنگزار خاموشش

که از خواب شبنم و شهود آمده بود.

ای کاش از آنهمه آسمان، تنها کبوتری بودم،

خانه زاد خاطره ای پنهان

که از هجرانی جفت خویش می گریست.



ای کاش از آنهمه شکفتن، تنها پروانه پریشانی بودم

با رنگین کمان پروازش، در باغ بوسه و باران

و ای کاش از اینهمه مردن، تنها هلال آینه ای بودم

در قوس شبی شولا دریده از دریا

که ماه را به میهمانی خسوف می طلبید.
سید علی صالحی

همچون صاعقه‌ای بر من فرود آمدی
و مرا به دو نیم کردی
نیمی که دوستت دارد
و نیمی که رنج می برد
به خاطر نیمه‌ای که دوستت دارد
می‌گویم آری
می‌گویم نه
می‌گویم بیا
می‌گویم برو
می‌گویم اهمیتی ندارد
همه ی اینها را همزمان و در یک لحظه می‌گویم
و تو به تنهایی تمامی آنها را می فهمی
و هیچ تناقضی در حرف‌هایم نمی‌بینی
و قلبت به روی نور و تاریکی گشوده می‌شود
و در تمامی طیف‌های نور و سایه
چیزی برای گفتن وجود ندارد جز
دوستت دارم

غادة السمان
مترجم : سپیده متولی

●♥ محمد شیرین زاده ♥● دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت 03:48 http://m-bibak.blogfa.com

در سرزمین ما
شاید هنوز هیچ چیز عادی نباشد
اما به اعتراف گرسنگان
سخنرانی های وزیر تغدیه
فوق العاده است.
- برتولت برشت

آن لحظه ها که مات
در انزوای خویش
یا در میان جمع
خاموش می نشینم
موسیقی نگاه ِ تو را گوش می کنم

فریدون مشیری

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.