عاشق بودن تنهایی غریبی ست

عاشق بودن تنهایی غریبی ست
نه دل می ماند و
نه دلداری
کاغذهایت همه خالی از واژه می شوند
کتابهایت همه سفید
فنجان قهوه ات پراز سرنوشت تلخ
عاشق بودن جهان تنهایی ست
باران تنهایی ست
پیاده روی در شهر تنهایی ست
عاشق بودن
پنجره ای ست روبروی قبرستانی وسیع
که تنها یک گور دارد
آن هم تنهایی ست

علی احمد سعید ( آدونیس )
مترجم : بابک شاکر 

نظرات 5 + ارسال نظر
مینا حق پرست جمعه 6 آذر 1394 ساعت 12:19

دلارام سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 19:02 http://banooyebeheshteman2.blogfa.com

تو که نباشی
این شهر
بیهوده شلوغ است
مثل گورستانی
در عصر یک پنج شنبه.....


..............................................
از این تنهایی هزارساله
خسته‌ام
از این که صدای تو را بشنوم
خیال کنم وهم بوده
این که هرچی بخواهم بخرم
می گویم حالا نه
صبر می کنم وقتی آمدی
از این اجاق خاموش
این قابلمه ها، ماهیتابه ها
این شراب که هنوز بازش نکرده ام
گیلاس های خاک گرفته
بشقاب های دلمرده
این فیلم که قرار بود با هم ببینیم
متکایی که سرت را می گذاشتی
خودم که بهانه‌جو شده
از انتظار خسته ام
همینجا نشسته ام
و فکر می کنم
چه خوب! که زمین گرد است
عشق من !
می روی آنقدر می روی که باز
آنسوی زمین می رسی به من .. .
عباس معروفی

سپیده متولی شنبه 23 آبان 1394 ساعت 18:17 http://www.sepideh-motevalli.blogsky.com

این،یک جنون منطقیست که می خواهمت هنوز
حسی به غیرِعاشقیست که می خواهمت هنوز

شاید فریب آینه ست که تکرارمی شود
این هم دروغ صادقیست که می خواهمت هنوز

تا مرز لمس جسم توست حضور کویریت
حتما دلت شقایقیست که می خواهمت هنوز

وقت گرفتن دلیست که از من ربوده ای
شوق قصاص سارقیست،که می خواهمت هنوز

هنگام انتخاب توست،اگرخواستی بمان
این آخرین دقایقیست که می خواهمت هنوز -


"افشین یداللهی"

نیلوفر شنبه 23 آبان 1394 ساعت 10:55

دلتنگی آدم را کال می‌کند
پخته می‌کند
می‌رقصاند

دلتنگی آدم را خسته می‌کند، می‌میراند
آدم می‌کند

خسته می‌کند، می‌کشد
می‌کشد با خودش به‌ هیچ‌جا می‌برد
به هیچ‌جا می‌رسد
پخته را کال وُ
خواب را خام می‌کند، می‌کشد

دلتنگی راه را دور می‌کند!


دلتنگی،

آدم را عاشق می‌کند!

افشین صالحی

ممنون از انتخاب خوبتون احمدآقای عزیز

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.