شهید عشق

قبیله ام را فدا کردم
شهرم را
نیاکانم را
دار وندارم را
حالا من شهید هستم
کسی که برای داشتن تو چیزی ندارد
وبرای داشتن تو همه چیز دارد
حتی مرگ را

محمود درویش
مترجم : بابک شاکر

نظرات 7 + ارسال نظر
یه دوست جمعه 19 تیر 1394 ساعت 16:05 http://www.zahra1374.blogfa.com

من دیگر خسته شدم
بس که از خودم برایت نوشتم!
بیا و بگذار نوشته هایم رنگ و بوی "ما" بگیرد

آب رفته دلم!اندازه دل گنجشک!
با این دل دیگر نای صبر ندارم
بیا تا آغوشت آرامم کند!

کم کم دارم سنگ میشوم
سنگ دل و بی احساس
و تو بانی این ظلمی!تو باعث این دردی
بیا تا هنوز حس زیبای دوست داشتن فراموشم نشده!

زهرا محمدزاده.آ


نه چرا شرمنده؟ من قبلنم گفتم وبتونو شعراشو حال و هواشو دوست دارم.
از اینکه هرروز به اینجا سرمیزنم شاد میشم... و حتی تک تک شعرای کامنتارو هم میخونم...شما و وبتون دیگه شدین عزیزدل ما!
زنده باشین!

در خودم که
نگاه می کنم
تو زیباتر می شوی

در آینه ای شکسته
ایستاده ای
تا تکه های بهم ریخته ام را
مرتب می کنی

می خندی
و عکسی قدیمی از من
میان چهره ات بازسازی میشود

خانه ام
با دیوارهای ترک خورده
که با دستهایت
مرمت خواهم شد

علیرضا فراهانی

شما همیشه به من لطف دارید خانم زهرا عزیز
خوشحالم که حال و هوای وبلاگم را دوست دارید و به اینجا سر میزنید
وبلاگ من با وجود شما عزیزان معنا پیدا میکند
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

امید جمعه 19 تیر 1394 ساعت 11:11 http://linspire.blogfa.com

رفتــن هــم حــرف عجیبــی ‌اســت
شبیــه اشتبــاه آمــدن
گفــت بــر مــی گــردم
و رفــت
و همــه‌ پــل ‌هــای پشــت ســرش را ویــران کــرد
همــه مــی ‌دانستنــد دیگــر بــاز نمــی ‌گــردد
امــا بــازگشــت
بــی هیــچ پلــی در راه
او مســیر مخفــی یــادها را مــی ‌دانســت

سید علی صالحی

ما را می‌گردند
می‌گویند همراه خود چه دارید ؟
ما فقط
رویاهایمان را با خود آورده‌ایم
پنهان نمی‌کنیم
چمدان‌های ما سنگین است
اما فقط
رویاهایمان را با خود آورده‌ایم

سید علی صالحی

ممنونم از حضور صمیمانه تون آقای امید عزیز
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

سه نقطه های دلم ... پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 17:58 http://noghtehchinhayedelam.blogfa.com/

درود بر شما جناب زیادلو ، مثل همیشه انتخاب هاتون ناب وزیبا بود، لذت بردم ،
.................................................................................
همه ی شهرهای دنیا
در نقشه ی جغرافیا
به نظرم نقطه های خیالی اند
مگر یک شهر
شهری که در آن عاشق ات شدم
شهری که بعد از تو وطنم شد...

سعاده الصباح

صدایم کن
بگذار حنجره ات
برف های دلم را بتکاند
من پیر شده ام
تنها تویی که هنوز هم
در عکس ها جوان مانده ای
زمستانی که در راه است
مرا با خود خواهد برد
و آخرین آدم برفی عاشق
در چشمان تو آب خواهد شد

صابر حسینی

ممنونم از شما که وقت گذاشتید و شعرهای انتخابی مرا خواندید دوست بزرگوار
موفق باشید
با مهر
احمد

یه دوست پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 16:34 http://www.zahra1374.blogfa.com

دنیا برای ما بزرگ است
من و تو
در میان یک مشت کوچک هم
میتوانیم زندگی کنیم!
نزدیکتر
عاشقتر!

دنیا ما را دورتر میکند از هم
مشت هم اگر کوچک بود،باشد
اگر بخواهی فقط یک قبر
یک قبر برای هردویمان
برای همیشه ی زندگیمان
میدانم که با تو مردن هم زیباست!

زهرا محمدزاده.آ


خیلی ممنون!

تا آخر عمر
درگیر من خواهی بود
و تظاهر می کنی که نیستی

مقایسه تو را
از پا در خواهد آورد

من
می دانم به کجای قلبت
شلیک کرده ام

تو
دیگر
خوب نخواهی شد

افشین یداللهی

سلام خانم زهرا عزیز
ممنونم از شما که شعرهای زیبایتان را برایم می نویسید شما مرا شرمنده خودتون می کنید
موفق باشید
با مهر
احمد

دلارام پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 12:37

نمی دانم چه شد..

بر من چه گذشت..

ثانیه ای بود ، روزی یا شبی ، ماهی یا سالی ، شاید هم سال‌ها...

نمی دانم !

چشم که باز کردم ،

" تـــــــــو " بودی و من ، من بودم و " تـــــــــو "

نه سردابی ، نه دالانی ، نه پرتگاهی

و نه هیچ دردی..

درد فقط یک معنا دارد : _ بی تویی !...

از هجوم تنهایی می ترسم
از بلندای احساسم

وحشت از ارتفاع قله ی بلند عشقت
مرا بر زمین پست فراقت میخکوب کرده
در ته درّه ی عمیق و ژرف بی کسی

از تاریکی انتظار می ترسم
و از نگاه سرد و بی اعتنایت

از لبخند هایت حتی می ترسم
وقتی از آن من نبود
شادی، بی تو ، واژه ایست غریب
نکند تو هم می ترسی ؟
نکند قطب مخالف آهنربایم
که اینچنین گریزانی ؟

مرکز ثقل آرزوهایم
این محاط تن خسته را دریاب
شعاعی بکش تا قلب ویران من

دستانم پلی است تا تو
پل آرزوهایم را ویران مکن

زهره طغیانی

ممنونم از لطف شما خانم دلارام عزیز
با مهر
احمد

سپیده متولی سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 19:32 http://www.sepidehmotevalli.blogfa.com

سلام جناب زیادلو. امیدوارم خوب باشید. چقدر خوب که آهنگ وبلاگ قبلیتون رو دوباره گذاشتید پر از نوستالژی هست این آهنگ برای من

سلام خانم متولی عزیز

از لطف دعای دوستان خوب هستم
خیلی وقت بود کهمیخواستم این کار را انجام بدهم ولی از اونجایی که با امکانات این سایت اشنا نبودم کمی این امر به تعویق افتاد خدا را شکر با کمک یکی از دوستان توانستم آهنگ وبلاگ قبلی را بروی این وبلاگم هم بگذارم خوشحالم که شما هم خاطرات خوبی از این موسیقی دارید
شاد و سلامت باشید
با مهر
احمد

نیلوفر سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 13:35

درود احمدآقای عزیز
چه انتخابهای زیبایی داشتید..
این نوشته مخصوصا جملات پایانی...
ممنونم همواره سلامت و پیروز باشید

سلام خانم نیلوفر عزیز
ممنونم از همراهی تان دوست گرامی
خوشحالم که انتخاب های مرا دوست داشتید
مانا باشید
با مهر
احمد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.